وزیر امور خارجه عراق با تأکید بر لزوم احترام به حاکمیت این کشور، اعلام کرد بغداد اجازه نمی‌دهد که عراق به میدان جنگ تبدیل شود.

محمدعلی الحکیم: اجازه نمی‌دهیم عراق به یک میدان جنگ تبدیل شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، محمدعلی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق با تأکید بر لزوم احترام به حاکمیت عراق، هشدار داد دولت بغداد اجازه نخواهد داد که عراق به میدان جنگ تبدیل شود.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عراق، الحکیم امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با استیو بلاک، همتای هلندی خود گفت: "عراق اجازه نخواهد داد که این کشور به میدان نبرد تبدیل شود".

وزیر امور خارجه عراق خواستار احترام به حاکمیت این کشور و پایان دادن به اختلافات شد.

سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مبارزان و فرماندهان مقاومت جبهه مقاومت طی حمله ناجوانمردانه بامداد جمعه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

کشورهای مختلف و مقامات بسیاری از گوشه و کنار جهان، این جنایت ضد بشری آمریکا را محکوم کرده‌اند.

ایران و گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند پاسخ سختی به این اقدام وحشیانه آمریکا خواهند داد.

عراق روز یکشنبه با طرح شکایتی به سازمان ملل متحد در مورد حملات آمریکایی‌ها به مناطقی در خاک عراق، این حملات را نقض جدی حاکمیت این کشور دانست. دولت بغداد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست حمله آمریکا در بغداد را محکوم کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۸ دی ۱۳۹۸
تروریستهایی آمریکایی رو از کشورت اخراج کن تا اونجا نشه میدان جنگ حالا بگذریم که از عراق هم شهید دادین . در انتها خیلی بی غیرتی.
آخرین اخبار