کارشناس زنبور عسل استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از هفت هزار و ۳۵۰ تن عسل در استان اصفهان تولید شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید محمد مهدی طبائیان کارشناس زنبور عسل استان اصفهان گفت: در ۹ ماهه امسال بیش از هفت هزار و ۳۵۰ تن عسل دراین استان تولید شده، که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال دو برابر افزایش یافته است.

سید محمد مهدی طبائیان این استان را سومین قطب بزرگ تولید عسل کشور معرفی و افزود: بخشی از این میزان عسل تولیدشده به تهران و آذربایجان شرقی ارسال و ۱۰ درصد دیگر از این محصول تولیدی نیز به بازار‌های خارج از کشور صادر شده است.

او به اشتغال بیش از چهار هزار و ۲۰۰ نفر در صنعت زنبورداری و تولید عسل استان نیز اشاره کرد و گفت: زنبور داران فعال در این صنعت هم اکنون با ارتقا سطح دانش و به کارگیری روش‌های نوین علاوه بر ارتقاء کیفیت عسل در تولید محصولات جانبی شامل زهر زنبور، موم و گَرد و ژله رویال با مصارف دارویی و آرایشی فعالیت دارند.

کارشناس زنبور عسل استان اصفهان همچنین به اجرای طرح ساماندهی عسل در استانداری اشاره و گفت: براساس این طرح مقرر شده، با درج توضیحات و برچسب سه رده عسل طبیعی، تغذیه‌ای و تقلبی مشخص شود تا خریداران با اطمینان بیشتر این محصول را تهیه کنند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: زنبور عسل ، تولید ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.