سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارائه خدمات موردنیاز مسافران در فرودگاهها از جمله اینترنت فرودگاهی، اظهار کرد: موضوع ارائه خدمات مناسب در فرودگاهها یکی از اولویتهای شرکت فرودگاه و ناوبری هوایی کشور است که گسترش و ارتقاء آن تأثیر زیادی بر حفظ رضایت مخاطبان دارد؛ این شرکت همواره برای بهبود آن تلاش کرده است و اهداف مختلفی را برای ارتقاء خدمات فرودگاهی در نظر میگیرد.
او با اشاره به اهمیت برقراری اینترنت فرودگاهی، بیان کرد: ارائه خدمات اینترنت در فرودگاهها یکی از نیازهای اولیه محسوب میشود که متأسفانه هنوز با مشکلاتی در این حوزه مواجه هستیم؛ مسافران بسیاری بعد از سفر با مشکل در برقراری ارتباط مواجه میشوند که این مشکل با ارائه خدمات اینترنتی مناسب در سطح فرودگاهها برطرف میشود؛ ارائه خدمات اینترنتی مناسب تا سطح مناسبی وضعیت ارتباطی مسافران را بهبود میبخشد و از نیازهای اولیه و مهم فرودگاهها محسوب میشود.
بیشتر بخوانید: نقص فنی در پرواز تهران-اهواز و بازگشت هواپیما به فرودگاه مهرآباد/ انتقال مسافران با پرواز جایگزین
مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور با تأکید بر اینکه نگاه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور بیش از تهیه این امکانات، به سمت هوشمندسازی فرودگاهها است، گفت: هدفگذاری فراتر از ارائه خدمات اولیه و چیزی به نام هوشمندسازی خدمات فرودگاهی است؛ هوشمندسازی فرودگاهها به معنای آن است که با ساختارهای تعریف شده مناسب، سرویسهای متناسب با نیاز مسافر، در کوتاهترین زمان و با بهترین کیفیت فراهم شود.
امیر مکری تأکید کرد: هوشمندسازی فرودگاهها از مدتی پیش در دستور کار قرار گرفته و برنامههای اجرای این طرح در حال تدوین است؛ اقدامات بسیاری در این حوزه صورت گرفته و طرحهای بسیاری تعریف شده است و به زودی میتوانید شاهد عملیاتی شدن آن باشید.
او در پایان تصریح کرد: نگاه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور به هوشمندسازی به معنای بیتوجهی به خدمات فعلی نیست؛ نیاز جدی به ارتقاء خدمات فرودگاهی و مسافران وجود دارد و برای ارتقاء و بهبود این امکانات در تلاش هستیم اما هدف نهایی و اصلی ما رسیدن به فرودگاهی هوشمند است.
انتهای پیام/