وزیر خارجه کشورمان گفت:تمایل زیادی برای سفر به نیویورک نداشتم، اما اجلاس ویژه شورای امنیت فرصتی برای طرح جنایات آمریکا بود.

تمایل زیادی برای سفر به نیویورک در این شرایط نداشتمبه گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه نشست گفت و گوی تهران در جمع خبرنگاران، درباره اینکه  دولت آمریکا از صدور ویزا برای وزیر خارجه ایران به منظور شرکت در نشست شورای امنیت امتناع کرد،اظهار کرد: برای دولتی که به تروریسم دولتی و تروریسم اقتصادی تهدید به جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت می کند، نقض  مفاد موافقتنامه مقر با سازمان ملل متحد همیتی ندارد.

او افزود: سوالی که همه باید از دولت یاغی آمریکا بپرسند، این است که از چه چیزی می ترسند؟  آیا حضور وزیر امور خارجه یک کشور عضو و موسس سازمان ملل متحد در شورای امنیت برای حمایت از منشور ملل متحد و چندجانبه گرایی آنچنان خطر بزرگی برای ایالات متحده است که برای آن  ویزا صادر نکنند که نتواند در آن نشست حضور پیدا کند.

ظریف ادامه داد: امتناع دولت آمریکا از صدور ویزا برای من نشانه ورشکستگی دولت ایالات متحده و رژیم ترامپ است و این ورشکستگی به خاطر  تحلیل‌های غلط شان است. پمپئو مانند یک دلقک ویدئویی را به اشتراک گذاشت و تصور کرد مردم ایران و عراق افراد مزدوری هستند که به آنها مشاورت می دهند  و توصیه می کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: وزیر خارجه  آمریکا فهمید که چقدر توصیه افرادی به آنها مشورت می دهند، غلط بوده ، همچنین چقدر دامی که  پمپئو برای رئیس‌جمهور کشورش درست کرده و آن را  تنها به خاطر بغض شخصی به این دام کشانده خطرناک بوده است که در واقع پایان حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا را رقم خواهد زد.

او گفت: آنچه ما خبر داریم این است که وزیر خارجه آمریکا در تماس با دبیر کل سازمان ملل متحد گفته است که ما فرصت نداشتیم برای محمد جواد ظریف ویزا صادر کنیم و ویزا صادر نخواهیم کرد و دبیر کل هم در پاسخ گفتند که این حق ایران است که در این اجلاس شرکت کند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: من تمایل زیادی برای شرکت در این اجلاس در این شرایط نداشتم، اما اجلاس ویژه شورای امنیت برای حفاظت از منشور فرصتی بود که جنایات آمریکا را در آن مطرح کنیم.

ظریف ادامه داد:باور دینی من این است که خون سردار باعث خروج آمریکا از منطقه می‌شود پس روی اسب باخته شرط بندی نکنید.

 او خاطرنشان کرد: آغوش ما برای منطقه باز است و هیچ طمعی به منطقه نداریم. تنها طمع ما در منطقه این است که صلح و ثبات داشته باشیم. ما هیچ اختلاف ارضی و مشکلی با کسی نداریم و جغرافیا و مردم خوبی داریم.

 


بیشتر بخوانید:فارین پالیسی: آمریکا برای ظریف ویزا صادر نکرد 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار