رند پال: ترور سلیمانی مرگ دیپلماسی با ایران بود

سناتور ایالت کنتاکی با انتقاد از ترور سردار قاسم سلیمانی به دست آمریکا آن را اقدام جنگی از سوی کشورش خواند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رند پال، سناتور ایالت کنتاکی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا «مشاوره‌های بدی» دریافت کرده بود.

سناتور پال در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت قطعا اکنون حملات انتقام جویانه بیشتری علیه آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد. وی با ابراز تاسف برای از دست رفتن شانس دیپلماسی با ایران گفت: ناراحت کننده است. منظور من این است که مرگ سلیمانی، مرگ دموکراسی است. راه خروجی (از این شرایط) نمی‌بینم. راهی برای برون رفت از این وضع نمی‌بینم.

رند پال گفت جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در پس تلاش‌ها برای ترور سردار سلیمانی بوده و ترامپ توصیه‌های بدی دریافت کرده است. این سناتور آمریکایی همچنین گفت: اقدام برای ترور ژنرال ایرانی یک اقدام جنگی بود که مستلزم دریافت مجوز از کنگره بوده است.

رند پال با اشاره به گزارش روزنامه واشنگتن پست که در آن آمده ایده ترور سردار سلیمانی از سوی مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا مطرح شد، افزود: ای کاش دولت عواقب اینکار را در نظر می‌گرفت.

سناتور ایالت کنتاکی یادآور شد: باید دچار مرگ مغزی شده باشیم که تصور کنیم با پاره کردن توافق (برجام)، اعمال تحریم و کشتن فرمانده ارشد ایران، آن‌ها به پای میز مذاکره برمی‌گردند و می‌گویند «آمریکا چه می‌خواهی».

دولت آمریکا به دستور مستقیم ترامپ در اقدامی تروریستی خودروی حامل سردار سلیمانی و همراهانش را در فرودگاه بغداد هدف حمله پهپادی قرار داد و به شهادت رساند. اقدامی که با انتقادات بین المللی روبرو شد و موجی از خشم و انزجار در ایران را به دنبال داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
حسن حسینی
۱۸:۳۷ ۲۸ دی ۱۳۹۸
پایان دیپلماسی با ایران

نبود بلکه لحظه اشکار شدن چهره واقعی امریکای جنایتکار بود
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۱:۳۳ ۱۷ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار