مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا اعلام کرد تمایل دارد در دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور این کشور در سنا شهادت دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین در دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز گذشته اعلام کرد تمایل دارد در جلسه دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور در مجلس سنا حضور یابد.

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا گفته اکنون که قاضی در هفته گذشته پرونده استیضاح را دریافت کرده است تمایل دارد همکاری کند. او در بیانیه‌ای اعلام کرد: «اگر سنا برای شهادتم احضاریه صادر کند، آماده شهادتم.»

توضیحات بیشتری در این بیانیه نیامده است.

دموکرات‌ها در واکنش به این اقدام بولتون اعلام کردند این بیانیه استدلال آن‌ها را که او به همراه سه نفر دیگر از مقامات کنونی کاخ سفید باید در دادگاه سنا شهادت دهند تقویت می‌کند.

رویترز در این خصوص نوشت این اقدام بولتون تحولی غافلگیرانه است که بالقوه این ایده را که ترامپ باید کاخ سفید را ترک کند تقویت می‌کند. بولتون در مقام مشاور برجسته کاخ سفید که شاهد بسیاری از رویداد‌هایی بوده است که مجلس نمایندگان را به سوی استیضاح رئیس‌جمهور در ماه دسامبر سوق داد. بولتون ممکن است شواهد جدیدی را درباره تلاش‌های ترامپ برای فشار آوردن به اوکراین در مورد رقیب سیاسی‌اش ارائه دهد.

سایر شاهدان در جریان تحقیقات استیضاح ترامپ به کنگره گفته‌اند که بولتون به شدت با تلاش‌های رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ، برای فشار آوردن به کی‌اف خارج از مجرای معمول دیپلماتیک مخالف بود و بنا به شهادت یکی از آن‌ها بولتون این اقدام را به «معامله مواد مخدر» تشبیه کرده بود.

وکیل بولتون در ماه نوامبر اعلام کرد او می‌تواند روشنگری‌هایی درباره بحث‌های مربوط به کاخ سفید داشته باشد، اما این مشاور امنیت ملی سابق از حضور در جلسات مجلس نمایندگان در تحقیقات استیضاح سرباز زد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۱:۳۹ ۱۷ دی ۱۳۹۸
انتقام با باز پس گرفتن بحرین و ضمیمه شدن به خاک ایران و از بین رفتن 2 تا از پایگاه های مهم امریکا در بحرین,,,, بحرین با اکثریت شیعه و سلطنت سنی وهابی باید مال ایران شود وسلام.
آخرین اخبار