دوره آموزشی حفاظت و مرمت اشیا و محوطه‌ها در کاوش‌های باستانشناسی برای کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، یگان حفاظت و حراست برگزار شد.

برگزاری دوره آموزشی حفاظت و مرمت اشیا و محوطه‌ها در کاوش‌های باستان شناسیبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت:، دوره آموزشی حفاظت و مرمت اشیا و محوطه‌ها در کاوش‌های باستان شناسی برای ۹۷ نفر از کارشناسان معاونت میراث فرهنگی، یگان حفاظت و حراست اداره کل استان برگزار شد.

او افزود: این دوره آموزشی، به مدت ۲۴ ساعت در موزه میراث روستایی گیلان به صورت تئوری و عملی برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: مباحثی از جمله حضور مرمتگر در کاوش‌های باستان شناسی و اهمیت روابط متقابل باستان شناسی و مرمتگر در یک حفاری سازمان یافته به منظور حفاظت و مرمت صحیح اشیا حین کاوش و در محل حفاری با نگاهی ویژه به حفظ باستان شناختی یافته‌ها را از مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره آموزشی است.

شهرود امیرانتخابی درباره ضرورت برگزاری این دوره آموزشی افزود: آگاهی از مراحل و نحوه حفاظت و مرمت اشیاء تاریخی _ فرهنگی به باستان شناسان یاری می‌کند تا هم قدم با مرمت گران در حفظ و نگهداری و انتقال اشیای تاریخی _ فرهنگی به نسل‌های آینده کوشش کنیم.

اوبا بیان اینکه، تدریس  این دوره آموزشی برعهده زندی است، تصریح کرد: در این دوره آموزشی مبانی و تاریخچه حفاظت و مرمت، مستند سازی اثر در کاوش، بسته بندی و انتقال و چگونگی مراحل برنامه ریزی حفاظتی اشیاء تاریخی _فرهنگی حین و بعد از کاوش و روش‌های مرمت اشیا سفالین در کاوش ارائه شد.

 

انتهای پیام / ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.