رییس محیط زیست شهرستان آمل از دستگیری شکارچی غیر مجاز به همراه یک قبضه سلاح شکاری در منطقه دابودشت این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، کشاورزیان رییس محیط زیست شهرستان آمل گفت:ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل درپی اخبار واصله یکی از دوستداران طبیعت آمل و با همکاری ماموران نیروی انتظامی دابودشت و طی اخذ حکم بازرسی از منزل از مقام محترم قضایی، موفق به دستگیری یک شکارچی غیرمجاز به همراه کشف و ضبط یک قطعه سلاح شکاری مجاز ۲ قطعه ابیا شکار شده،۲ تیر فشنگ چهارپاره گردیده اند و همچنین ۳ طاقه قرقاول زنده که در دام هوایی گرفتار شده بودند رها سازی شد.

او افزود:متاسفانه یک طاقه قرقاول که از ناحیه پا آسیب دیده بود تلف شد، یک قطعه دلیجه و ۲ طاقه قرقاول آسیب دیده جهت تیمار و مداوا به کلینیک مجاز دامپزشکی آمل تحویل گردید.

کشاورزیان گفت: طبق بند الف ماده ۱۲ قانون شکار و صید که اشاره به هرگونه شکار و صید جانوران وحشی و عادی بدون اخذ پروانه دارد و صید غیر مجاز در رودخانه‌های حفاظت شده از جنبه کیفری متخلفان به جزای نقدی ازسی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال و یا حبس از ۳ ماه تا ۳سال محکوم خواهند شد.

او افزود: براساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی محیط زیست از جنبه حقوقی بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست جریمه ۲ قطعه پرنده ابیا دویست هزار تومان است که در صورت صدور رای مقام محترم قضایی می‌بایست به حساب خزانه دولت واریز نماید.

کشاورزیان گفت:طبق بند الف ماده ۶ قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح شکاری یا مهمات قاچاق، قاضی محترم می تواند به حبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه یا جزای نقدی از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون ریال وی را اعمال قانون و رای صادر نماید.

او افزود:درخصوص اسلحه مجاز، طبق ماده ۱۵ قانون شکار و صید مرتکبان جرم به حداقل مجازات مقرر قانون محکوم خواهند شد.

رییس محیط زیست شهرستان آمل گفت:پرونده متخلفان پس از تکمیل تحویل مراجع قضایی خواهد شد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.