پرداخت بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی در مهاباد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد گفت: هنرمندان صنایع دستی بیش از دو میلیارد ریال تسهیلات بانکی در طرح‌های صنایع دستی دریافت می کنند.

عبده رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال تسهیلات بانکی، به هنرمندان  برای خرید مواد اولیه در طرح‌های صنایع دستی این شهرستان پراخت می شود.

او افزود: هنرمندان صنایع دستی با ارائه طرح توجیهی خود در رشته‌های مختلف برای خرید مواد اولیه و تجهیزات از تسهیلات کم بهره تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال و بیش از آن بهره‌مند می‌شوند.

عبده اضافه کرد: هم اکنون ۲۵۰ هنرمند فعال در بخش‌های مختلف صنایع دستی فعال بوده و در کارگاه‌های خانگی این شهرستان مشغول به کار هستند و این هنرمندان در حوزه رشته‌های سفالگری، چاروق دوزی، معرق چرم، معرق چوب، منوط چوب، چرم دوزی، گلدوزی، رودوزی سنتی، بافتنی سنتی و جاجیم بافی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اظهار داشت: برای هنرمندان صنایع دستی که از اداره میراث فرهنگی مجوز فعالیت دارند از ۷۰ تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی برای تداوم فعالیت‌های آن‌ها در زمینه صنایع دستی پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: هنرمندان دارای پروانه تولید برای بهرمندی این تسهیلات به ادارات صنایع دستی مراجعه وفرم طرح توجیهی طرح خود را برای دریافت تسهیلات پر کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.