معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: چهارمین جشنواره ورزشی دا با هدف احیای فرهنگ اصیل روستایی و بازی‌های بومی و توسعه ورزش در میان زنان روستایی استان دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی ورزشی دا در گلستان برگزار می‌شودبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، منیره کاویان معاون ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان گلستان گفت: شرکت کنندگان این جشنواره در بخش بازی‌های بومی و محلی، پخت غذا، پخت نان و نمایشگاه صنایع دستی با هم رقابت خواهند کرد.

کاویان اظهار کرد: برگزاری رقابت‌های مختلف ورزشی در روستا‌ها ضمن ایجاد شور و نشاط، سبب افزایش مشارکت بانوان گلستان در این عرصه مهم شناسایی استعداد‌های جدید در رشته‌های ورزشی گوناگون می‌شود.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان گلستان احیا و توسعه ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران روستایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی و توسعه و آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این جشنواره اعلام کرد.

کاویان ادامه داد: در جشنواره امسال علاوه بر تجلیل از سالمندترین زن روستا و انجام بازی‌های بومی محلی، از مدال آوران گلستانی دومین المپیاد ورزش روستایی کشور نیز تجلیل می‌شود.

او همچنین به برگزاری دومین مرحله طرح ساختار قامتی و آموزش نکات اصلاحی زنان و دختران بالای ۱۵ سال روستایی گلستان اشاره کرد و افزود: این طرح با هدف افزایش مشارکت زنان روستایی در ورزش و ایجاد نشاط و انگیزه در بین دختران، تقویت و توسعه ارزش‌های اسلامی و ایرانی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا شد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.