ایتالیا: پهپادی که ژنرال سلیمانی را ترور کرد از کشور ما برنخاسته بود

ایتالیا دست داشتن این کشور در عملیات تروریستی شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را تکذیب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ایتالیا دست داشتن این کشور در شهادت سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را تکذیب کرد.

بر این اساس، لورنتسو گوترینی، وزیر دفاع ایتالیا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت دفاع ایتالیا اخبار منتشره از سوی برخی از رسانه‌های گروهی مبنی بر احتمال عزیمت پهپاد‌های آمریکایی از پایگاه نظامی سیگونلا (در جزیره سیسیل در جنوب ایتالیا) برای شرکت در عملیاتی که منجر به کشته شدن (شهادت) سردار سلیمانی شد را قاطعانه تکذیب می‌کند.

لوکا کانجمی، از حزب کمونیست ایتالیا از جمله افرادی است که شدیدا از سکوت دولت ایتالیا در مورد احتمال پرواز پهپاد‌های آمریکایی از پایگاه نظامی سیگونلا به مقصد بغداد انتقاد کرده است.

آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات انجام شد. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۳ ۱۶ دی ۱۳۹۸
برنخاسته بی سواد نه برنخواسته
آخرین اخبار