سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای آمریکایی اعلام کرد اکنون زمان آن است که شمال عراق به کردستانی کاملا مستقل تبدیل شود.

مارکو روبیوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مارکو روبیو، سناتور جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا در واکنش به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیروهای نظامی آمریکا از این کشور در پیامی توییتری نوشت: «شاید اکنون زمان آن است که آنچه که اکنون در شمال عراق واقع شده، به کردستانی کاملا مستقل تبدیل شود.»

دیروز (یکشنبه) طرحی در پارلمان عراق تصویب شد، که بر لزوم اقدام دولت برای پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق تاکید می‌کند.

پارلمان عراق خواستار اقدام برای پایان دادن به حضور تمام نیروهای خارجی در خاک عراق، لغو درخواست کمک‌ از ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش، منع استفاده نیروهای خارجی از حریم هوایی عراق به هر دلیلی، شکایت از آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل متحد و نیز انحصار تسلیحات در دست دولت عراق شد.

عراق روز یکشنبه و درپی حمله تروریستی آمریکا به کاروان الحشد الشعبی و ترور سپهبد سلیمانی و هم‌رزمان شهید ایشان، شکایت خود را روانه شورای امنیت سازمان ملل کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین مراتب شدید اعتراض را به سفیر آمریکا در بغداد ابراز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۶ دی ۱۳۹۸
احمق بیشعور تو خودت نفهمی و دیگران را هم نفهم فرض میکنی . کردستان وقتی استقلال میخواست قبول نکردین حالا تو این تنش ها میخواهی دوباره ملت کرد را قربانی کنی .
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۱:۱۳ ۱۶ دی ۱۳۹۸
اگر چه ترامپ تا حدودی متوجه شده که دست به چه حماقطی زده، ولی این سناتور ظاهرا هنوز در خواب هستند و نمیدانند که چه اتفاقی در حال وقوع است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۴ ۱۶ دی ۱۳۹۸
این که عراق تجزیه کنید به گور ببرید هیچ کرد عراقی به ریشه اش خیانت نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۱:۰۶ ۱۶ دی ۱۳۹۸
تاریخ در حال تکرار هست؟وعده گندم ری ! اینبار برای کردستان عراق؟میخواهند سرنوشت عمر را سر کردستان عراق بیاورند؟کردستان عراق مسیر عمر را خواهد رفت؟! به خدا سوگند این تروریست های آمریکایی میخواهند اینبار هم کردستان را گوشت جلوی توپ کنند . مواظب فتنه شیطان کبیر و رجیم باشید . . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۱۶ دی ۱۳۹۸
آمریکا و انگلیس و اروپا، در همه کشورها بدنبال تفرقه اندازی و تجزیه و تسلط در منطقه هستند که باید همه آنها را از منطقه اخراج کرد تا امنیت بطور کامل برقرار شود
آخرین اخبار