معاون سیاسی دفتر فرمانده کل قوا گفت: او از زبدگان نظامی بود که در عین نظامی گری، دارای تفکر راهبردی به شمار می‌آید.

سردار سلیمانی دارای تفکر راهبردی و همه جانبه در تمام زمینه‌ها بودسردار رسول سنایی راد معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ابعاد شخصیتی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: سردار سلیمانی بزرگ زیست و با شهادت از سوی آمریکایی‌ها، بزرگ هم عروج کرد. او از فرماندهان برجسته و زبدگان نظامی بود که در عین نظامی گری و درخشش در این عرصه، دارای تفکر راهبردی و همه جانبه به شمار می‌آید.

او ادامه داد: او پس از پایان دفاع مقدس در لشکر ثارالله در شرق کشور همزمان با اشرار مسلح نیز برخورد کرد و همچنین اقداماتی را هم در عرصه محرومیت زدایی آغاز کرد. در واقع با انجام این کار‌ها زمینه فعالیت‌های اشرار را از آن‌ها گرفته و ثبات را به آن مناطق بازگرداند.  

معاون اسبق سیاسی سپاه گفت: سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه بود و در مقابله با عناصر تروریستی تکفیری شجاعانه عمل می‌کرد. نگاه او به کشور، نگاهی  جامع بود که باعث شد بتواند از مرز‌ها عبور کرده و در بیرون از جغرافیای سیاسی کشورمان برای مقاومت پشتوانه‌ای از سرمایه انسانی تشکیل دهد که در آن افرادی از ملیت‌های گوناگون حضور داشتند.

او افزود: او به گونه‌ای عمل کرد که امروز از همه اقشار اجتماع و سلیقه‌های گوناگون سیاسی مشتاقان و دلدادگان فراوانی دارد. تشییع پیکر او نشان داد که او نماینده مکتب حضرت امام و در عین حال یک ملت است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که باید به عنوان یک الگو و شخصیت چند جانبه و چند بُعدی شخصیتی او را بررسی کنیم.

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه با بیان اینکه شخصیت سردار سلیمانی تنها در بعد نظامی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرد: این شخصیت چندجانبه او بود که سردار سلیمانی را در خارج از مرز‌ها و میان ملت‌های مختلف توانست در عرصه مقابله با تروریست یارگیری کند. این کار به گونه‌ای انجام شد که امروز حشدالشعبی مجموعه‌ای است از افراد با ملیت‌های مختلف در مقابله با تروریسم تکفیری صهیونیستی منطقه نه فقط او را مدافع حرم بلکه مدافع حریم انسانیت هم می‌شناسند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار