یک مقام سعودی به خبرگزاری فرانسه گفت دولت آمریکا پیشتر عربستان را در جریان طرح ترور سردار سلیمانی قرار نداده بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، یک مقام سعودی به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد دولت آمریکا پیشتر ریاض را در جریان طرح ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران قرار نداده بود.

این مقام که نخواست نامش فاش شود، امروز یکشنبه به خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: عربستان سعودی قبلا در جریان حمله آمریکا قرار نگرفته بود.

او همچنین در ادامه اعلام کرد عربستان در سایه تحولات سریع منطقه، بر اهمیت خویشتنداری به منظور جلوگیری از هرگونه اقدامی که منجر به تشدید تنش شود، تأکید دارد.

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی و محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی روز گذشته، تحولات منطقه را در تماس با برهم صالح، رئیس جمهور عراق و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر موقت این کشور بررسی و طرفین بر ضرورت کاهش تنش تأکید کردند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته در تماس با شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی تحولات عراق را بررسی کردند.

در پی حمله روز جمعه آمریکا به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند تن دیگر از یاران ایشان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
همه چی زیر سر سعودیهای صهیونیست هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۵ دی ۱۳۹۸
این عربستان خودش رو چی فرض کرده که آمریکا بیاد با او مشورت کند؟
آخرین اخبار