رئیس فدراسیون شطرنج گفت: اگر بتوانیم یک مربی شایسته و در خور فیروزجا به ایران بیاوریم مشکل او حل می‌شود.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت فیروزجا شطرنج باز کشورمان اظهار کرد: ما کار‌های لازم را انجام می‌دهیم و فیروزجا جوان ۱۵ - ۱۶ ساله اشتیاق زیادی داشت تا در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کند. به هر حال مجوز‌ها برای حضور شطرنج بازان برای شرکت در مسابقات جهانی صادر نشد، اما فیروزجا یک سال تمرین کرده بود تا به شرایط مسابقات برسد. فیروزجا با وجود مخالفت خانواده اش در مسابقات شرکت کرد و بعد از آن با این ورزشکار صحبت کردیم. به هر حال فیروزجا عاشق شطرنج و پیشرفت در این رشته ورزشی است و اگر بتوانیم یک مربی شایسته و در خور این ورزشکار به ایران بیاوریم مشکل او حل می‌شود.

او ادامه داد: اگر ما بتوانیم مسابقات باکیفیت فراهم کنیم تا فیروزجا در این مسابقات شرکت کند به طور حتم این ورزشکار به ایران باز می‌گردد. به هر حال ما از شرکت در برخی از مسابقات معذور هستیم و باید فیروزجا به مسابقات دیگری بفرستیم. فیروزجا با پرچم هیچ کشوری در مسابقات شرکت نکرده است و به صرف علاقه و اشتیاقی که داشت در مسابقات جهانی حضور یافت. به هر حال فیروزجا به علت سن پایین از اهمیت پرچم اطلاعی ندارد.

پهلوان زاده درباره اینکه چقدر امیدوار به بازگشت فیروزجا است، گفت: فیروزجا قبل از سفر به خارج از کشور بیان کرد که اگر همین الان مربی برای من پیدا شود که بتوانم با او کار کنم در ایران می‌مانم و به مسابقات جهانی نمی‌روم. به طور حتم اگر بتوانیم یک مربی خوب برای فیروزجا بگیریم این ورزشکار بلافاصله به ایران باز می‌گردد.

او درباره وضعیت میترا حجازی پور گفت: حجازی پور بیش از یک سال است که ایران را ترک کرده است و در مسابقات شرکت نمی‌کند و برخی از کشور‌ها با وعده و وعید برای اهدای تابعیت، ورزشکاران ما را وسوسه می‌کنند و آن‌ها نیز اقدامات اشتباهی می‌کنند، حجازی پور هم چنین اشتباهی کرد. به هر حال حجازی پور در این مقطع اشتباهی کرده که از نظر قوانین و عرف جامعه قبول نیست. خیلی از شطرنج بازان داریم که در حال رشد و پیشرفت هستند و بازیکن محور نیستیم.


بیشتر بخوانید: پهلوان زاده: در تاریخ شخصیتی مثل سردار سلیمانی وجود ندارد


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار