نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روحانیان پیشگام حرکت‌های ضداستعماری بودند و سرداران با فتوای آنان پا به جبهه نبرد می‌گذاشتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر امروز در اجلاسیه شهدای روحانی استان بوشهر گفت: نخستین حرکت ضداستعماری ایران با فتوای روحانیت آگاه در بوشهر رقم خورد. روحانیون حکم به واجب بودن دفاع دادند و سرداران بابصیرت نیز با تکیه به ولایت حماسه آفریدند.

او افزود: استان بوشهر مهد مقاومت و مبارزه با استعمار و استکبار است و تاریخی درخشان در این زمینه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: انگلیس برخی از روحانیان را تبعید کرد و برخی را به شهادت رساند، اما این اتفاق‌ها در تداوم نهضت ضد استعماری جنوبی تاثیری نداشت.

صفایی بوشهری، روحانیون را پیشگامان جبهه مقاومت در جنوب ایران عنوان کرد و گفت: در تهاجم استعمار انگلیس به کشور و جنوب ایران فتوای روحانیت عامل مقاومت و بسیج نیرو‌های مردمی علیه استعمار پیر شد و در وقایع انقلاب اسلامی هم روحانیان پیشگام بودند از جمله شهید ابوتراب عاشوری که پیش از پیروزی انقلاب به شهادت رسید.

او  بیان کرد: در دفاع مقدس جامعه طلاب و روحانیت استان بوشهر ۴۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین با تسلیت شهادت سردار رشید سپاه اسلام سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: سردار سلیمانی دارای همه فضائل انسانی بود و در صف جهاد و شهادت اسطوره آسمانی ایران شد.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز با اشاره به اینکه سردار سلیمانی نامی آشنا در ایران و خارج از مرز‌هاست، افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی تمام وجودش جهاد و حماسه بود و همیشه در خط مقدم جبهه نبرد قرار داشت.

سردار رزمجو بیان کرد: این فرمانده شجاع جبهه مقاومت اسلامی، الگوی مقاومت و مبارزه با تروریسم بود و نقش راهبردی سیدالشهدای مقاومت در برچیدن بساط داعش آن چنان شاخص بود که شخص رئیس‌جمهور آمریکا مستقیم دستور ترور او را صادر کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.