سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بود، خبری که تا به امروز قرار نبود رسانه‌ای شود.

ناگفته های از شهید سردار سلیمانی/ بنیان گذار ستاد باسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از شنیدن خبر شهادت سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی عکس و فیلم‌های زیادی از ایشان پخش شد که هر کدام از آن‌ها یادآور او و خاطراتش بوده است.

این بار فیلمی از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات با عنوان خبری که ایشان بنیانگذار ستاد بازسازی عتبات عالیات بوده است، در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت.

طبق گفته ستاد بازسازی عتبات عالیات قبل از شهادت شهید سردار سپهبد پاسدار قاسم سلیمانی قرار بود تا این خبر منعکس نشود، لذا برای نخستین بار اظهارات ایشان در خصوص دلایل راه اندازی ستاد و آرزوهایش را در این گزارش می‌خوانید.

شهید سردار سلیمانی در خصوص دلایل راه‌اندازی ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان بنیانگذار این ستاد گفت: جنگ اولی که در نجف اتفاق افتاده من مجبور بودم تا آنجا حضور داشته باشم؛ نجف زائر نبود و مجموعه آدم‌هایی که در حرم برای زیارت حضور داشتند در شلوغ‌ترین حالت به ۳۰ نفر نمی‌رسید کاملا احساس می‌شد که این ضریح، این حرم مانند دری از زیر خاک نمایان شده است.

او در ادامه بیان کرد: فضایی دقیقا متروکه و خاک گرفته غیر مناسب با آن جایگاه و مقام ایجاد شده بود، این گونه شد که ما به این فکر افتادیم تا یک سپاهی را راه اندازی کنیم و مردم هم به این سپاه اعتماد کردن و کار‌های بزرگی اتفاق افتاد.

شهید سپهبد سردار سلیمانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد بازسازی عتبات عالیات خاطر نشان کرد: ستاد باسازی عتبات عالیات ماندگارترین کار تاریخی انقلاب را در عراق به یادگار گذاشت، اقدامی که در این ستاد صورت گرفت ستادی با برکت که عملی کوثرانه را انجام داد و آن یک صدقه جاری است.

اوافزود: ستاد کاری کرد که ایران همزمان با دیدن و رویت و بوسیدن ائمه معصومین و عتبات مقدسه در عراق ایران هم دیده شود.

شهید سپهبد سردار سلیمانی گفت: ستاد مردمی‌ترین عملی بود که در یک چهارچوب انقلابی در چند سطح متفاوت از هم توانست یک ترکیب مقدس و مهم را ایجاد کند؛ بنابراین ستاد حقیقتا نمادی از کوثر الهی و هر عمل مخلصانه‌ای این گونه است.

او در پایان تصریح کرد: من از آرزوهام این بود، نمی‌دانم با عمرم تحقق پیدا می‌کند یا خیر، اما با همت مردم ایران قابل تحقق است و آن خارج کردن همیشگی سامرا از غربت راهزن هاست.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۶ دی ۱۳۹۸
دوست داریم سردار دلها.....مرگ بر آمریکا
آخرین اخبار