المیادین گزارش داد؛

شمارش معکوس برای خروج آمریکا از منطقه

شبکه المیادین در گزارشی به بررسی تحولات اخیر منطقه پرداخت و اعلام کرد شمارش معکوس برای خروج آمریکا از خاورمیانه آغاز شده است.

شمارش معکوس برای خروج آمریکا از منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، این شبکه با تاکید بر اینکه سردار سلیمانی در مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری و نابودی آن‌ها در عراق و سوریه، مهم‌ترین نقش را ایفا کرد، افزود: برخی می‌گویند شمارش معکوس برای خروج آمریکا از منطقه آغاز شد.

«ملحم ریا» مدیر دفتر شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: دوره باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا و جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق این کشور، حرف و حدیث‌هایی درباره طرح ترور قاسم سلیمانی وجود داشت؛ اما هیچ یک از دو دولت چنین اقدامی انجام ندادند؛ زیرا هر دو طرف از پیامد‌های خطرناک این اقدام آگاه بودند به طوری که نه تنها پیامد‌های آن به سطح رویارویی بین ایران و آمریکا منتهی نمی‌شد؛ بلکه پیامد‌های آن سراسر منطقه را فرا می‌گرفت؛ زیرا وی به منزله نماد محور مقاومت و مهم‌ترین فرمانده این محور بوده است. وی در سراسر این منطقه روابطی داشت و شاید بتوان گفت وی در مقابله با گروه‌های تروریستی تکفیری و نابودی آن‌ها در عراق و سوریه، مهم‌ترین نقش را ایفا کرد. وی در طراحی نقشه‌های جنگی و خطوط مقدم، حضور مستمر میدانی داشت. برخی تصاویر ویدویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی یا رسانه‌ها نشان می‌دهد که وی نبرد علیه تروریسم را فرماندهی می‌کند و در واقع محور مقاومت به فضل این فرمانده مهم و همچنین گروه‌های مقاومت در منطقه و ارتش سوریه، موفق به کسب دستاورد‌های گسترده در سوریه و عراق شدند.

بیشتر بخوانید: بازتاب تشییع پیکر سردار سلیمانی در اهواز در رسانه‌های جهان

در ادامه آمده است: اکنون فقط در برابر ترور قاسم سلیمانی قرار نگرفته ایم. همچنین ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان بسیج مردمی عراق در این کشور و محور مقاومت از جایگاه مهمی برخوردار بود. به همین سبب وقتی که می‌گوییم پاسخ یا انتقام فقط به ایران تعلق نخواهد داشت، به این سبب است که سردار سلیمانی فقط به ایران تعلق نداشت. ایران بر این باور است که این مرحله کاملا تفاوت دارد و در برابر مرحله سرنوشت ساز تاریخی قرار گرفتیم و آمریکا دیگر نمی‌تواند مانند گذشته با آرامش در این منطقه حضور داشته باشد. شاید حملات متعدد و نه یک حمله، علیه آمریکا صورت بگیرد. ماهیت، زمان و مکان این حمله به دست مسئولان ایران است و این موضوع برای غافلگیرانه بودن، همچنان اعلام نمی‌شود.

در پایان گزارش المیادین آمده است: اما در چارچوب تحلیل باید بگوییم گزینه‌های متعددی وجود دارد؛ به طوری که ممکن است ایران و متحدان آن در منطقه وارد سناریوی حملات متعدد و گسترده علیه آمریکا شوند تا آن را به سمت عقب نشینی از منطقه سوق دهند. برخی می‌گویند شمارش معکوس برای خروج آمریکا از منطقه آغاز شده است.

در پی حمله بامداد جمعه آمریکا به کاروان الحشد الشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس، معاون الحشد الشعبی و چند تن دیگر از یاران ایشان به شهادت رسیدند.

حمله ناجوانمردانه نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی به الحشد الشعبی و شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از سوی کشورها، گروه‌ها، مقامات، شخصیت‌ها و رسانه‌های جهان محکوم شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ دی ۱۳۹۸
من نظر ولایتی رو قبول ندارم تنها ویتنامی دیگر نخواهد بود ویتنام چیزی برای دفاع از خودش و نفعی برای جهان حتی نبودش برای جهان مهم نبود حتی ژاپن هم نبودش در جهان تاثیری نداره اما خلیج فارس ایران ایرانی از بدو شروع تاریخ منطقه ای پر اهمیت بوده درصورت حمله به هر نقطه ای از ایران جهان ضرر خواهد کرد مخصوصا اوروپایی ها
Iran (Islamic Republic of)
خلیلی هستم
۰۷:۴۰ ۱۶ دی ۱۳۹۸
امریکاایهای خبیث بایدهرچه رودترازمنطقه بیرون رانده شوندوبسیاری ازازاین خببثها بایدبه حلاکت برسندمابرای هریک ازاین خبیثهاموشک اماده داریم
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۰۱:۰۵ ۱۶ دی ۱۳۹۸
باید کلی ازشون بکشیم بعد بندازیمشون بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
به نام خدا
مشروح خبر ها : امریکا اعلام کرد هر امریکایی به جای مالیات برای دولت به ارتش این کشور پوشک خریداری و هدیه داده شود /بن سلمان گفت خزانه مالی عربستان به کلی به شرکت های بزرگ پوشک سازی اختصاص داده شده تا برای ژنرال های امریکایی پوشک تهیه شود /المیادین گفت :نتانیابو در سوراخ موشی گیر کرده بود که به دست ارتش ایران افتاد .سردار قاآنی گفت :ما تنها چند تیر انداختیم بازار پوشک حالش وخیم شد اگه موشک میزدیم چه میشد الله اعلم...درحال تکمیل صبور باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
الهی برید که برنگردید
الهی پاهاتون بشکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
به همين راحتي اومدن زدن رفتن؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۵:۱۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۵:۱۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا
باید دولت آمریکا از صحنه روزگار حذف شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
بعلت کم پود پوشک برای سربازان آمریکاهی در روزهای آینده خاورمیانه را ترک خواند کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
باید ار منطقه گورشون رو گم کنن وگرنه نابود میشن
Iran (Islamic Republic of)
Amir
۱۱:۱۴ ۱۶ دی ۱۳۹۸
تو میخوای نابودشون کنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۱۵ دی ۱۳۹۸
در صورت جنگ مستقیم با دژخیمان آمریکایی پیشنهاد میشود چنانچه اسیری گرفته شود آنها را در قفس مخصوص در مراکز مهم که احتمال حمله آمریکا وجود دارد نگهداری و نشان داده شود تا مقداری بازدارنده خواهد بود .. خون سردار عزیزمان پر بار خواهد بود . مرگ بر آمریکا و است ایشان در منطقه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۳۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
انشاء الله در جریان انتقام سخت، تروریست های آمریکا را تا عمق خاک آمریکا تعقیب خواهیم کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
شمارش معکوس برای خروج آمریکا از منطقه آغاز نشده است!

شمارش معکوس برای نابودی آمریکا آغاز شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
فقط انتقام
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۳:۵۰ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سلام بر آن سرداري كه هم حضورش وحدت آفرين و دشمن شكن بود و هم خونش وحدت آفرين و دشمن شكن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۱۶ دی ۱۳۹۸
اون شخصی که منفی داده خود ترامپه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
انتقام سخت
آخرین اخبار