اعضای شورای شهر تهران با ۱۵ رأی موافق فوریت و با ۱۷ رأی کلیات طرح احداث یادمان سردار قاسم سلیمانی را به تصویب رساندند.

احداث یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در پایتختبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، طرح احداث یادمان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در یکصد و هشتاد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه ۱۵ دی ماه) برگزار شد از سوی کمیسیون نامگذاری معابر شورای شهر تهران مطرح شد.

بر این اساس دو فوریت احداث یادمان سردار سلیمانی در پایتخت با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید و در نهایت اعضای شورا با ۱۷ رأی کلیات آن را نیز به تصویب رساندند.

علی اعطا عضو شورای شهر تهران در تشریح فوریت این طرح گفت: ارائه فراخوان برای ایجاد یک اثر هنری ضروری است و اگر این موضوع مشمول مرور زمان شود و به کمیسیون برود، یک ماه دیگر در صحن مطرح می‌شود و فضای حاکم در این روز‌ها از بین می‌رود.

عضو شورای شهر تهران افزود: نکته‌ مطرح در ارائه فراخوان این است که فراخوان بین المللی با موضوع احداث یادمان سردار سلیمانی، پیام بین المللی دارد.

محمدود میرلوحی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با فوریت این طرح گفت: موضوع احداث یادمان سردار سلیمانی مهم است، اما نباید عجله کرد و ما می‌خواهیم با این اقدام (احداث یادمان) بگوییم راه سردار سلیمانی ادامه دارد، اما به این معنی نیست که باید تعجیل کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: با همکاری با دیگر نهاد‌ها مانند بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس می‌تواند اقدامی اثربخش‌تر داشته باشد.

پس از مخالفت میرلوحی، زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران در موافق با فوریت احداث یادمان گفت: به دلیل جایگاه سردار سلیمانی و برای مقابله با تروریست بین المللی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای آگاهی بخشی کار احداث آن یادمان انجام شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران افزود: فوریت این طرح را باید بپذیریم، زیرا ما باید در مقابل تروریست دولتی مقابله کنیم و برای این عمل به ابزار‌های آن نیاز داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار