معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث راه آهن رشت- آستارا نیازمند تخصیص ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان برای تملک اراضی است.

تملک اراضی به میزان ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان برای احداث راه آهن رشت آستاراخیر الله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مسیر ریلی اتصال به پایانه مرزی توسط وزیر راه و شهرسازی بازدید شد گفت: بازدید از پایانه مرزی آذربایجان و خط ریلی آن به طول ۱.۵ کیلومتر که از سال گذشته جهت جا به جایی بار و محموله‌ها از آن استفاده می‌شد به صورت کامل توسط وزیر راه و شهرسازی بازدید و برخی از موانع و مشکلات آن برطرف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: اتصال دوباره بزرگراه نقطه صفر مرزی در آذربایجان در دستور کار قرار گرفته است که وزیر راه و شهرسازی هم در سفری که اخیرا به استان گیلان داشت آن را در صورت کامل این وزارتخانه قرار داد.

خادمی به احداث مسیر ریلی رشت به آستارا هم اشاره کرد و گفت: مجری  پروژه مسیر ریلی رشت به آستارا تمامی کارگاه‌های احداث این مسیر ریلی را تجهیز کرده  و در حال تملک بیشتر اراضی برای سرعت بخشیدن به این کارگاه است.

او یادآور شد: عملیات آزاد سازی ۴ تا ۵ اراضی منطقه رشت-آستارا در دستور کار قرار گرفته که نیازمند تامین اعتبارات است، خوشبختانه با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشو رایزنی‌ها برای دریافت اعتبارات بیشتر صورت گرفت.

راه آهن رشت به آستارا ۱۶۳ کیلومتر است

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طول مسیر ریلی رشت به آستارا ۱۶۳ کیلومتر است که بخش عمده‌ای از آن در مزارع خاص و برنج کاری شده قرار دارد؛ بنابراین برای تملک اراضی این بخش‌ها نیازمند اعتبارات ویژه‌ای هستیم.
بیشتر بخوانید: ساخت خطوط ریلی دوم برای افزایش ظرفیت حمل و نقل/راه آهن ایران به افغانستان متصل می شود

خادمی با اشاره به اینکه در ارزیابی‌های اولیه ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: تامین اعتبار مذکور در طول یک تا ۲ سال امکان پذیر نیست، بنابراین درگاه‌هایی غیر از اعتبارات مصوب سالیانه بودجه در نظر گرفته شده تا بتوانیم سرعت ساخت این پیشتر کنیم.

او از آغاز عملیات اجرایی بزرگراه آستارا- آستارا هم خبر داد و گفت: طول این بزرگراه حدود ۱۳۰۰ متر است که در حال تجهیز و ساخت این بزرگراه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ترانزیت کالا و جا به جایی مسافر بین ایران و آذربایجان یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های ماست، گفت: هم اکنون پایانه مرزی جدیدی در بیرون از شهر احداث شده که این بزرگراه در امتداد مسیر ریلی اتصال به پایانه‌ها ساخته خواهد شد.

خادمی از آغاز عملیات اجرایی ساخت تقاطع غیر هم سطح شلمان خبر داد و گفت: طول این تقاطع که روی کمربندی لنگرود قرار دارد حدود ۲۸۵ متر است که ۲۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته ایم. با احداث این تقاطع غیر هم سطح شاهد کاهش بار ترافیکی و روان شدن بار ترافیک در ایام پیک سال خواهیم بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۹:۴۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام اگه تا خرداد۱۴۰۰اراضی رو خریداری کردن برای شروع ریل گذاری و...که هیچ وگرنه رفت تااااا خدا میدونه کی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۸
این پروژه را باید یکی از سازمان های حاکیمتی ثروتمند سریع تر به دست بگیرد و با سرمایه گذاری ریالی سریع ، آن را به نتیجه برساند - از پروژه های بسیار حیاتی کشرو است که به اندازه لازم به آن توجه نمی شود متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۱۷ دی ۱۳۹۸
تملك زمين براي كاراي عمراني كه ديگه پول نميخواد ملك معوض ميخواد
آخرین اخبار