معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور، توئیت تهدیدآمیز ترامپ علیه ایران را «خطرناک و غیرمسئولانه» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی کنگره آمریکا [هیل]، جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا به پیام توئیتری شب گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد و آن را «خطرناک و غیرمسئولانه» دانست.

بایدن در جمع خبرنگاران گفت: به نظرم می‌رسد، وقتی او [ترامپ] چنین حرف‌هایی می‌زند به تنهایی دنبال ایجاد توفان است و این بسیار خطرناک و غیرمسئولانه است. من نمی‌دانم که آیا او با متحدان ما هماهنگ است یا نه. ولی تصور نمی‌کنم از حمایت فرماندهان خود برخوردار باشد. به نظر می‌رسد او سرگردان است.

او پیشتر در واکنش به اقدام نابخردانه ترامپ در ترور سردار سلیمانی اعلام کرده بود: بیانیه دولت می‌گوید هدف از این اقدام جلوگیری از حملاتی آتی ایران است، اما این اقدام یقیناً اثر عکس خواهد داشت.

ترامپ شب گذشته با انتشار پیامی در حساب توئیتری خود تهدید کرد اگر ایران به دنبال انتقام ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی و حمله به منافع آمریکا باشد، آمریکا نیز نقاطی از ایران را هدف قرار می‌دهد.

آمریکا بامداد روز جمعه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند. دونالد ترامپ در یک کنفرانس خبری رسما اعلام کرد به دستور مستقیم او عملیات ترور سردار سلیمانی انجام شده است. آمریکا مدعی است ترور سردار سلیمانی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از درگیری نظامی و محافظت از نیرو‌ها و منافع خود در منطقه بوده است.

در همین حال، دموکرات‌های کنگره ضمن انتقاد از اقدام ترامپ در ترور سردار سلیمانی، آن را آغاز تشدید تنش‌ها در منطقه اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۲۴ ۱۵ دی ۱۳۹۸
هی بایدن: مانند رژیم اشغالگر فلسطین با اشغالگری در خاک عراق با اینکه در لیست خزانه داری آمریکا ما را تروریسم دولتی اعلام کرده اید خودتان دست به عملیات تروریستی دولتی می زنید که دقیقاً الگو برداری شده از ترورهای تروریستی رژیم غاصب صهیونیستی است که کاملاً همآهنگی سرویسهای اطلاعاتی سیا و موساد را در این عملیات محرز و برملا میکند آنگاه با وقاحت و سفاهت تمام با اینکه مطابق تمام قوانین حقوقی منشور سازمان ملل محکوم هستید ایران و ایرانی را تهدید میکنید؟! یادتان نیست؟ که نیروهای ارتش سنتکام آمریکا با مرزهای ما در 4طرف ایران چه اندازه فاصله دارند؟هان؟!........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۵ دی ۱۳۹۸
درودبر شما ان شالله که خیر ببینی
آخرین اخبار