۴۱ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی دهه فجر افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران،اسكندری امروز در جلسه كارگروه توسعه، اشتغال و سرمایه گذاری عجبشیر افزود: این واحدها با دو هزار و 216 میلیارد و 639 میلیون ریال اعتبار و اشتغالزایی دو هزار و 40 نفر در زمینه های شیمیایی، نساجی، ماشین سازی، نیروی محركه، فلزی، كانی غیرفلزی، سلولوزی و غذایی احداث و آماده بهره برداری است.

وی با اشاره به اینكه بیش از 55 درصد جمعیت این استان با صنعت و معدن سر و كار و به نوعی در آنها اشتغال دارند، گفت: در آذربایجان ‌شرقی 49 ناحیه و شهرك صنعتی وجود دارد كه از این تعداد 15 ناحیه صنعتی و 34 شهرك صنعتی است.

وی ادامه داد: حدود 60 درصد صنعت استان در حوزه تبریز قرارگرفته و 40 درصد بقیه در20 شهرستان دیگر ایجاد شده است.

وی اظهاركرد: با توجه به طرح هایی كه هم اكنون در استان در حال اجراست بطور حتم سال های اخیر اوج شكوفایی صنایع آذربایجان شرقی است.

وی، خاطرنشان كرد: پس از اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها در بخش صنعت، واحدهای تولیدی و صنعتی استان در راستای بهینه سازی انرژی مصرفی اقدامات خوبی انجام داده اند.

معاون شركت شهرك های صنعتی آذربایجان شرقی با تاكید بر توسعه و حمایت ازواحدهای صنعتی و تولیدی شهرك‌های صنعتی، گفت: برای حمایت از واحدهای كوچك تولیدی و صنعتی و تقویت فعالیت آنها پس از بررسی كمیته مربوطه، تسهیلات لازم بانكی به آنها پرداخت می‌شود.

اسكندری، ازسیاست دولت مبنی بر راه اندازی صنایع بزرگ ومادر در آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: هم اكنون رویكرد دولت مبنی بر سرمایه گذاری و راه اندازی صنایع بزرگ در استان بوده تا بتواند صنایع كوچك و وابسته موجود در منطقه را در فراز و نشیب های اقتصادی حمایت كند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.