رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به عوارض مصرف برخی از دارو‌ها گفت : نباید دارو‌هایی مانند بتامتازون و دگزامتازون با توجه به منع مصرف و به دلیل عوارضی که پس از مصرف ایجاد می‌کنند به صورت روتین تجویز شود.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمودرضا مرادی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : باید به پزشکان در این زمینه تذکرات لازم داده شود.

او گفت : باید پزشکانی که بنابر رای کمیته بررسی نسخ استانی و شهرستان اصول تجویز منطقی دارو را رعایت نمی‌کنند، توجیه شوند.

مدیر دارو معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تعداد اقلام دارویی در نسخ پزشکان استان نسبت به میانگین کشوری و در مقایسه با دانشگاه‌های تیپ یک بیشتر است که اقدامات لازم به منظور اصلاح این روند در استان باید انجام شود.

 وریا رحیمی افزود: میانگین اقلام دارویی در نسخ برحسب رشته فوق تخصصی در نیمه اول سال ۹۸ در پزشکان ارتوپد، قلب و عروق، ریه و انکولوژی نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

او افزود: میانگین اقلام دارویی در نسخ بر حسب رشته تخصصی در نیمه اول سال ۹۸ پزشکان پوست، روانپزشکی و داخلی، دندان پزشکی، اورولوژی و زنان و زایمان نسبت به دانشگاه‌های هم تیپ و نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

او گفت: همچنین تعداد اقلام دارویی در نسخ پزشکان در شهرستان‌های کنگاور، هرسین، گیلانغرب، سنقر، اسلامآباد غرب، پاوه و سرپل از دیگر شهرستان‌ها بیشتر است که باید مداخلات لازم در خصوص اصلاح این عملکرد صورت گیرد.

مدیر دارو معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: درصد بیماران دریافت کننده دارو‌های آنتی میکروبیال، تزریقی و کورتیکو استرویید در نسخ پزشکان از سال ۷۶ تا ۹۷ سیر نزولی داشته است.

رحیمی افزود: در نسخ پزشکان عمومی استان اشکال تزریقی و دارو‌های کورتیکو استروئید بیشترین اقلام دارویی را به خود اختصاص می‌دهد که باید اقدامات لازم در راستای اصلاح آن انجام شود .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.