در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس ایران، وزارت دفاع دانمارک و سوئد از تعلیق ماموریت‌های خود در عراق تا اطلاع ثانوی خبر دادند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از کپنهاک پست، وزارت دفاع دانمارک و سوئد اعلام کردند این دو کشور تمام فعالیت‌های آموزشی خود را به طور موقت در عراق متوقف می‌کنند.

برنامه آموزشی نیرو‌های عراقی توسط نیرو‌های دانمارک بخشی از ائتلاف ضد داعش به سرکردگی آمریکا بود. همچنین تعداد معدودی از افسران دانمارکی در راستای ماموریت ناتو در بغداد حضور دارند. دانمارک این دو ماموریت را به دلایل امنیتی به حالت تعلیق درآورده است.

وزارت دفاع دانمارک همچنین اعلام کرد نیرو‌های این کشور از نظر امنیتی در آمادگی بالاتری قرار داشته و در مقایسه با شرایط عادی تجهیزات نظامی بیشتری را با خود همراه دارند. سخنگوی نیرو‌های مسلح این کشور اعلام کرد: ما از نزدیک شاهد تحولات منطقه هستیم. حضور در یک ماموریت نظامی همیشه خطرناک است و هر چند پرسنل ما به خوبی آماده هستند، اما ما ماموریت خود را متوقف کرده ایم، زیرا کارکنان ما در اولویت قرار دارند.

دانمارک از سال ۲۰۱۴ حضور نظامی خود در عراق را آغاز کرده و در ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به سرکردگی آمریکا مشارکت داشته است. با این حال در سال‌های اخیر ماموریت‌های دانمارک در عراق بیشتر محدود به موارد آموزشی و مشاوره‌ای ارتش این کشور بوده است. سوئد نیز از اوت سال ۲۰۱۵ ماموریت نظامی خود با حضور ۷۰ سرباز و افسر به دعوت از عراق آغاز کرد.

دیروز سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی و تعدادی دیگر از مجاهدان الحشد الشعبی در حمله آمریکا به فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

در پی این اقدام آمریکا، مقامات کشور‌های مختلف درباره تشدید تنش‌ها در منطقه هشدار دادند. آمریکا به دلیل نگرانی از اقدام تلافی جویانه ایران تمام نیرو‌های خود در منطقه را به حالت آماده باش درآورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار