شورای امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکا، اعلام کرد تصمیم‌گیری درباره پایان دادن به حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق بزودی در جلسه‌ای انجام خواهد شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس ایران، شورای امنیت ملی عراق اعلام کرد بغداد ممکن است از واشنگتن بخواهد که نیرو‌های خود را از این کشور خارج کند.

شورای امنیت ملی عراق روز جمعه به ریاست عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت پیشبرد جلسه‌ای درباره حمله پهپادی آمریکا به خودروی سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران که منجر به شهادت وی شد، برگزار کرد. شورای امنیت ملی عراق ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی آن را نقض حاکمیت این کشور دانست.

در نشست شورای امنیت ملی عراق اعلام شد حمله آمریکا شرایط حضور نیرو‌های این کشور در عراق را نقض کرده و از پارلمان این کشور خواست تا نشست فوری را به منظور تصمیم گیری درباره پایان دادن به حضور نظامیان آمریکا در این کشور برگزار کند. عبدالمهدی همچنین از پارلمان این کشور خواست تا اقدامات قانونی برای حراست از عزت، امنیت و حاکمیت عراق اتخاذ کند.

دیروز هم «حسن الکعبی» معاون رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد روز شنبه جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی اقدام جنایتکارانه آمریکا که به شهادت سردار قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و گروهی از مومنین شجاع مقاومت منجر شد، برگزار خواهد شد. پارلمان عراق روز یکشنبه نیز نشستی را برگزار خواهد کرد.

هادی العامری، رئیس سازمان بدر و ائتلاف الفتح عراق نیز خواستار اتحاد مواضع گروه‌های سیاسی و نظامی برای اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق شد.

در پی حمله تجاوزکارانه بامداد جمعه آمریکا به کاروان الحشد الشعبی نزدیک فرودگاه بغداد، سپهبد قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار