نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی در ادارات و دستگاه های اجرایی الزامی و به شکل مصوبه به نهاد های اجرایی اعلام شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در پنجمین نشست شورای فرهنگ عمومی گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی درادارات و دستگاه های اجرایی الزامی و به شکل دستور العمل و مصوبه به نهاد های اجرایی اعلام شود.

او ، با قدردانی از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب ، افزود : اگر چه در این زمینه تاکنون تصمیم های خوبی گرفته و اجرایی شده است اما افزایش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی نگران کننده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت ، با گلایه از نادیده گرفتن عفاف و حجاب در برخی دستگا ه های اجرایی ، گفت: رعایت عفاف و حجاب اسلامی درادارات و دستگاه های اجرایی الزامی و به شکل دستور العمل و مصوبه به نهاد های اجرایی اعلام شود.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به اینکه باید علاوه بر طرح مسایل و نظریه های مربوط به عفاف و حجاب ، راه حل های منطقی هم در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود ، افزود : صرف داشتن قانون نمی تواند تضمین کننده رعایت عفاف و حجاب باشد و باید باورهای دینی و بنیان مذهبی جامعه تقویت شود.

او در ادامه با اشاره به ضرورت هوشیاری در مقابل فتنه های دشمن ، گفت : نباید از تهاجم فرهنگی دشمن و گستره آن غافل شویم و باید با راهکارهای دقیق و درست با ترفند های دشمنان مقابله کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به نقش رسانه ملی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و افزود : صدا و سیما می تواند با تولید برنامه های پرمحتوا و بهره گیری از اساتید و اهل فن در این زمینه اثر گذار باشد.

ارسلان زارع، استاندار گیلان هم در این نشست با اشاره به اینکه حجاب یک امر دینی است و رعایت آن موجب آرامش روح و روان می شود ، گفت : خانواده ها و مراکز فرهنگی باید این امر مهم را نهادینه کنند.

او با اشاره به اینکه باید در مقوله عفاف و حجاب از برخورد احساسی و دفعی پرهیز کنیم، افزود : باید در این زمینه اقدامات ایجابی بیشترشود.

استاندار گیلان بر ضرورت استفاده از فناوری های جدید و فضای مجازی در اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب هم تاکید کرد.

ارسلان زارع، همچنین از آمادگی دستگاه های اجرایی برای اجرای دستورالعمل های مربوط به عفاف و حجاب خبر داد و افزود : دستور العمل رعایت عفاف و حجاب به زودی به دستگا های اجرایی ابلاغ می شود.

در این نشست همچنین چند نفر از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان نظرها و پیشنهاد های خود را درباره راهکارهای اشاعه عفاف و حجاب بیان کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.