خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفتوگو با خبرنگار
راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه چند روز به صورت آزمایشی قطعه اول آزادراه تهران - شمال را بازگشایی خواهیم کرد، گفت: در جلسهای که با حضور فرماندهان و پیمانکاران این بخش برگزار کردیم، مقرر شد چند روزی را برای عبور آزمایشی خودروها این قطعه را بازگشایی کنیم، اما هنوز برای زمان آن به نتیجه مناسبی نرسیدهایم.
او با اشاره به اینکه به طور قطع پیش از بهرهبرداری رسمی از این آزادراه چند روزی را به صورت آزمایشی بازگشایی خواهیم کرد، افزود: قرار بود در ۱۵ بهمن ماه عبور آزمایشی برای این آزادراه را فراهم کنیم، اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم، ولی به احتمال زیاد تا پایان این ماه زمان قطعی عبور آزمایشی این آزادراه مشخص میشود.
خادمی تأکید کرد: برای عبور آزمایشی باید تمامی اقدامات و کارهای لازم انجام شده باشد تا برای تردد ایمن مسافران مشکلی ایجاد نشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم اکنون این قطعه از آزادراه در حال تمیزکاری، رنگکاری و نصب تابلوها جهت تردد ایمنتر مسافران است یادآور شد: بهرهبرداری آزمایشی این آزادراه نزدیک به زمان بهرهبرداری قطعی آن است تمامی امور به صورت کامل در این بخش انجام شود.
او با اشاره به اینکه ساختمانهای دریافت عوارض تکمیل شده، اما به احتمال زیاد در این آزادراه عوارض به صورت الکترونیکی دریافت میشود تا در زمان پیک سفر مسافران با مشکل ترافیک مواجه نشوند.
خادمی یادآور شد: ساختمان عوارضی در این قطعه نیازمند اتاقکهای خاص نیست و عبور با سرعت انجام میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نرخ دقیق عوارض قطعه یک در حال بررسی است و پیمانکاران و شرکتها پس از بررسیهای دقیق نرخ کامل آن را اعلام میکنند.
گفتنی است قطعه اول آزادراه تهران – شمال از اتوبان همت تا شهرستانک به طول ۳۲ کیلومتر است که مسیر خروجی از اتوبان همت شروع و به جاده فعلی کرج – چالوس متصل میشود زمان مسافرت از این قطعه باعث کاهش ۶۰ کیلومتری مسیر میشود.
گفتنی است قرار بود قطعه یک این آزادراه شهریور ماه امسال به بهرهبرداری برسد، ولی متأسفانه به دلیل کاهش چشمگیر اعتبارات زمان بهرهبرداری آن مجددا به تعویق افتاد تا اینکه چندی پیش وزیر راه و شهرسازی و رئیس بنیاد مستضعفان از افتتاح مجدد آن در دهه فجر با حضور رئیس جمهور خبر دادند.
آزاد راه تهران – شمال شامل ۴ قطعه است که قطعه ۴ آن حدفاصل دشت نظیر به مرزنآباد به طول ۲۰ کیلومتر چند سال پیش به بهرهبرداری رسید و قطعه یک آن هم تا یک ماه آینده به بهرهبرداری میرسد گفته میشود تاکنون حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این قطعه هزینه شده و این قطعه به صورت کامل توسط متخصصان و پیمانکاران ایرانی ساخته شده است.
انتهای پیام /
با این همه هزینه و وقتی که صرف شده که فعلا هم ناقص است . میشد از زمین تا گره ماه رو اتوبان 6 بانده کرد.