محور مقاومت چگونه در کوران حوادث و تحولات بر قدرت خود افزود؟

سردار سلیمانی چهره درخشان سپهر محور مقاومت رفت، اما بی شک این محور با قدرت به مقابله با سیاست‌های تجاوز گرانه و زورگویانه آمریکا و متحدانش دردفاع از ملت‌های مظلوم منطقه ادامه خواهد داد.

محور مقاومت چگونه در کوران حوادث و تحولات بر قدرت خود افزود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نجاح محمدعلی تحلیل گر عراقی به درستی در توئیتی به این مسئله اشاره کرد و نوشت: «"سیدعباس موسوی" شهید شد و "سیدحسن نصرا... " آمد، "سیدحسین حوثی" شهید شد و "عبدالملک حوثی" آمد و #حاج_قاسم و #ابومهدی شهید شدند که سخت‌تر از آن‌ها خواهند آمد.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس موسوی شهید شد، کسی روی کار آمد که برای دشمنان سختگیرتر بود: سید حسن نصرا.... قدرت نفوذ کلام او در بین نیرو‌های طرفدار حزب، عامل مهمی در این انتخاب بود. وی با درایت و هوشمندی توانست پس از ضربه سختی که این جنبش نوپا از سوی اسرائیل دریافت کرده بود، وحدت و یکپارچگی درونی را تقویت کند و هدایت آن را برعهده گیرد.

تنها چند ماه پس از حادثه ترور دبیرکل پیشین حزب ا... بود که رهبری جدید تصمیم گرفت وارد تحولات سیاسی شود ودر انتخابات پارلمانی سال ۱۹۹۲ شرکت کند. این حرکت به پیروزی چشمگیری منجر شد و طرفداران حزب ا... توانستند چند کـرسی پـارلمانی را در استان‌های جنوبی و دره بقاع کسب کنند. از سوی دیگر با استقرار نیرو‌های حزب ا... درجنوب لبنان، شاخه نظامی حزب مبارزه خود را با نیرو‌های اسرائیلی که جنوب لبنان را اشغال کرده بودند، آغاز کرد. این مقاومت آنچنان اهمیت پیدا کرد که لبنانی‌ها در توافقنامه طایف که پس از جنگ‌های داخلی امضا شده بود، حق مقاومت جنوب لبنان به نمایندگان حزب ا... را در پاسخ گویی به تجاوزات اسرائیل کاملاً به رسمیت شناختند.

از آن زمان تاکنون جنبش حزب ا... لبنان در دوسطح سیاسی و نظامی دستاورد‌های مهمی داشته است. ازترک صهیونیست‌ها از مزارع شبعا گرفته تا جنگ ۳۳ روزه. حتی همین اواخر درانتخابات پارلمانی لبنان حزب‌ا... و احزاب همسویش که با شدت‌های متفاوتی، گفتمان مقاومت در لبنان را تشکیل می‌دهند، اصلی‌ترین پیروز این انتخابات بودند. دربعد نظامی نیزاندیشکده صهیونیستی «جینسا» که در آن نظامیان ارشد سابق آمریکایی و صهیونیست‌ها حضور دارند، می‌نویسد: حزب ا... به دلیل حضور در سوریه، تجربیات جنگی جدیدی کسب کرده است. امروز حزب ا... قدرت شلیک بیش از ۹۵ درصد از ارتش‌های متعارف جهان را دارد. حزب ا... اینک بیشتر از همه اعضای اروپایی ناتو موشک و راکت دارد. تعداد نیرو‌های حزب ا... از ۱۳ هزار نفر در سال ۲۰۰۶ به ۲۵ هزار نیروی آماده رزم و ۲۰ تا ۳۰ هزار نیروی ذخیره رسیده است.

سید حسین حوثی شهید شد و کسی روی کار آمد که برای دشمنان سختگیرتر بود: سیدعبد الملک حوثی. در هفدهم ژانویه ۲۰۰۲ میلادی بود که فریاد ا... اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لعنت بر یهود و اسلام پیروز است برای اولین بار در صحن یکی از مدارس صعده به گوش رسید. همین شعار‌ها کافی بود که جنگی سخت علیه دیکتاتوری و استبداد به راه بیفتد؛ جنگی که با درخواست مستقیم آمریکا از علی عبدا... صالح رئیس جمهور پیشین و با موافقت عربستان به راه افتاد. بدین ترتیب شش جنگ علیه حوثی‌ها به راه افتاد و در اولین جنگ سید حسین حوثی مؤسس حزب حوثیون به شهادت رسید و گروهی قدرتمند به نام انصارا... پدید آمد که یکی از بازیگران اصلی سیاسی در یمن شد تا جایی که قدرت را در صنعا به دست گرفته است.

این روز‌ها جهان شاهد عملیات گسترده، هدفمند و مؤثر جنبش انصارا... به زیرساخت‌ها و تأسیسات حیاتی عربستان سعودی بوده است. یمنی‌ها حالا نیز بانک اطلاعاتی جامعی از اهداف متجاوزان دارند که می‌توانند در یک زمان و با دقت بالا آن را هدف قرار دهند. این بانک یمنی است و از این منظر نشان دهنده قدرت بالای یمنی‌ها در پشت میز مذاکره برای آینده صنعا خواهد بود.

سردار قاسم سلیمانی شهید شد وحالا جانشینش که سال‌ها قائم مقام و همراه او بوده روی کار آمده است که همان راه را حتی با قدرت بیشتری دنبال خواهد کرد: سردار اسماعیل قاآنی. سردار قاآنی که مدت هاست در نیروی قدس در حال خدمت است، حالا باید سکاندار این کشتی بزرگ باشد، او ماموریتی سخت و مهم دارد ماموریتی که اکنون انتقام سخت از عاملان شهادت سردار سلیمانی هم بدان افزوده شده است.

غسان بن جدو: محور مقاومت در برابر این حمله سکوت نخواهد کرد
غسان بن جدو رئیس هیئت مدیره شبکه خبری المیادین با یادآوری شهادت سردار سلیمانی فرمانده نیروی سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی عراق در حمله آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد گفت: «محور مقاومت در برابر این حمله سکوت نخواهد کرد. وی در گفتگو با تلویزیون المیادین افزود: ترور سردار سلیمانی از تمامی خطوط قرمز عبور کرد و کسی که عملیات ترور را انجام داد باید بداند که واکنش‌ها شدید و بزرگ خواهد بود. بن جدو درباره پیامد شهادت سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس خاطرنشان کرد که تحرک آمریکا هم اکنون اشغال دوباره عراق است. واشنگتن تحمل از دست دادن عراق را در هیچ یک از سطوح راهبردی، اقتصادی و سیاسی ندارد و آمریکایی‌ها باید مسئولیت این جنایت را بپذیرند.

وی افزود: شهیدان سلیمانی و ابومهدی المهندس عملیات مقاومت عراق علیه اشغالگران آمریکایی را فرماندهی کردند و مقاومت واقعی درعراق به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی انجام شد و او بود که شخصا بر عملیات خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق نظارت داشت. به بیان دیگر قطب نمای این دو همواره به سمت فلسطین و قدس بود.» در همین حال، قیس الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق به خبر شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد و در پیامی اعلام کرد: حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به فیض شهادت نائل آمدند و نتیجه حتمی برای آمریکا و اسرائیل باخت است. تاوان خون شهید ابومهدی المهندس زوال حضور نظامی آمریکا در عراق است و تاوان خون شهید قاسم سلیمانی زوال اسرائیل است. الخزعلی بیان کرد: همه رزمندگان آماده باشند و فتح نزدیک و پیروزی بزرگ است.

فارین پالیسی:ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه پیروز شده است
نفوذ منطقه‌ای ایران تاکنون نقشه‌های بی‌شماری را از آمریکایی‌ها در غرب آسیا (خاورمیانه) ناکام گذاشته است. پایان کار داعش در سوریه، شکست توطئه‌های سعودی در یمن و پیش از همه این‌ها، تحمیل هزینه‌های سنگین به آمریکا بدون دست یافتن واشنگتن به اهدافش در عراق، تنها برخی از مواردی هستند که بر این واقعیت صحه گذاشته‌اند. ائتلاف غربی-عربی نیز به همان اندازه که از عمق نفوذ ایران در غرب آسیا (خاورمیانه) عصبانی است، به این نفوذ اعتراف نیز دارد. همچنین نشریه فارین پالیسی طی گزارشی می‌نویسد: ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه پیروز شده است.

آماده باش در نیویورک
اکنون حتی محور مقاومت را نمی‌توان محصور در منطقه دانست بلکه این حضور را به خوبی می‌توان در آمریکای لاتین هم حس کرد، تفکر مقاومت و مقابله با زور گویی آمریکا به طور مشخص در بین بسیاری از ملت‌های منطقه آمریکای لاتین به ویژه ونزوئلا هم طرفدار دارد و این چیزی نیست که خود آمریکایی‌ها آن را ندانند تا جایی که روز گذشته «بیل دی بلاسیو»، شهردار نیویورک، با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت که در پی ترور سردار سلیمانی، با رئیس پلیس این شهر درباره اتخاذ تدابیر فوری برای محافظت از مکان‌های مهم و کلیدی در این شهر گفتگو کرده است. وی نوشت: «ما مجبور هستیم درباره تهدید اقدام تلافی‌جویانه ایران هوشیار باشیم.» او با انتشار پیام دیگری گفت: «ما درباره نیویورک و تمامی آمریکا نگران هستیم.»

در طول یک دهه گذشته، جنگ‌های انجام‌شده توسط واشنگتن و متحدانش علیه اردوگاه تحت هدایت ایران، همگی ناموفق بوده است. حزب‌ا... در سال ۲۰۰۶ در یک بن‌بست خونین جنگید. نفوذ ایران در عراق تثبیت‌شده است. ایران و متحدانش در جنگ داخلی سوریه پیروز شده‌اند. در همین حال کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ نتوانسته است ایران را به عقب براند. آری، اندیشه مقاومت هم اکنون با برخورداری از پشتوانه عقلانی، علمی و دینی با درخششی خیره کننده بر تارک تاریخ، جبهه شرارت پیشه غربی، عربی و عبری را در غرب آسیا به زانو درآورده است. این راهی است که تا رسیدن به تمدن اسلامی و ظهور خورشید فروزان حقیقت، خون «قاسم ها» استمرارش خواهند بخشید.

سید حسن نصرا...:باید برای حمل پرچم سردار سلیمانی به پاخیزیم
خون‌های پاکی که نقطه عطفی در بالندگی جبهه مقاومت خواهد بود رویکردی که در پیام دبیرکل حزب‌ا... لبنان به خوبی مشهود است؛ سید حسن نصرا... ضمن تسلیت به خاطر شهادت سردار سلیمانی گفت: به او به خاطر این شهادت بزرگ غبطه می‌خورم. وی تاکید کرد: ما کسانی هستیم که پس از سردار سلیمانی باید راه او را تکمیل کنیم و برای تحقق اهدافش و حمل پرچم او به پا خیزیم.

منبع: خراسان

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار