رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران گفت: تلاش می‌کنیم یک معبر فاقد نام و در شأن سردار سلیمانی را به نام او نامگذاری کنیم.

سردرا سلیمانیمحمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم این شورا برای نامگذاری یک معبر یا مکانی به نام سردار شهید سلیمانی، گفت: برای نامگذاری یک معبر گزینه‌های ما بزرگراه‌ها هستند و در صورتی هم که بخواهیم یک مکان را به نام او نامگذاری کنیم، بوستان‌ها و پروژه‌های شاخص شهری می‌توانند انتخاب شوند.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه تلاشمان این است که در این مورد به یک نظر واحد برسیم، اظهار کرد: نظر شورا این است که نامگذاری یک مکان یا معبر به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به صورت دو فوریتی به صحن شورا بیاید و دیگر به کمیسیون نرود که در این صورت این موضوع فردا در جلسه علنی شورای شهر بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: احداث یادمان سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در پایتخت

او افزود: اگر شهروندان و اهالی رسانه هم معابر یا اماکنی را مناسب می‌دانند که در شأن سردار سلیمانی باشد از پیشنهاد آن‌ها استقبال می‌کنیم و در دستور بررسی قرار می‌دهیم.

حق‌شناس خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی به دلیل اینکه بزرگراه‌های اصلی دارای نام‌های شناخته شده هستند و تغییر آن‌ها هم ممکن نیست، یک مقدار با سختی مواجه هستیم و قطعاً تغییر نام این معابر با حواشی همراه خواهد شد.

رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران با بیان اینکه معمولاً در استفاده از نام جدید معابری که تغییر نام می‌یابند، نوعی بی‌توجهی وجود دارد، اظهار کرد: بر همین اساس تمام تلاش ما در این دوره این بود که اگر قرار است نام یک شخصیت را بر روی یک معبر یا مکان قرار دهیم جایی انتخاب شود که فاقد نام است و اگر هم اقدام به تغییر نام می‌کردیم، اماکنی را انتخاب می‌کردیم که چند بار استفاده شده‌اند که برای مثال می‌توان به تغییر نام مرحوم تختی اشاره کرد که ۱۵ مورد در شهر تهران به نام او ثبت شده است.

او در پایان تأکید کرد: تمام تلاش ما این است یک معبر فاقد نام و در شأن سردار سلیمانی را به نام او نامگذاری کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۰:۲۱ ۱۵ دی ۱۳۹۸
برج میلاد
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۰:۱۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
آزاد راه تهران شمال
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۰:۱۳ ۱۵ دی ۱۳۹۸
سلام بزرگراه رسالت شاید خوب باشد سپاس
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۰۰:۰۵ ۱۵ دی ۱۳۹۸
یک شهر را به نامش سلیمانی کنید و خیابانهایش را قاسم۱ قاسم۲ قاسم۳ و.......بنامیم باز هم کم است.
Iran (Islamic Republic of)
حسین اکبری جور
۱۸:۰۰ ۱۴ دی ۱۳۹۸
ازاد راه تهران شمال مناسب ترین
آخرین اخبار