کارشناس مسائل عراق معتقد است: ایران و همپیمانانش در محور مقاومت همواره در پاسخ به تعدی‌ها و تجاوزها، دست بالا را داشته اند. در این چارچوب، ایران انتقام خواهد گرفت و زمان و مکان، و سطح واکنش در اختیار ایران و گروه‌های مقاومت خواهد بود.

زمان، مکان و سطح واکنش به ترور سردار سلیمانی در اختیار مقاومت استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سید رضا قزوینی غرابی، با اشاره به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس در حمله تروریستی آمریکا در فرودگاه بغداد گفت: شهید سلیمانی و فرماندهان ارشد حشد الشعبی از مدت‌ها قبل در لیست ترور آمریکا قرار داشتند. آن‌ها به همراه صیهونیست‌ها از مدت‌ها قبل به دنبال ترور وی بودند، اما ناکام شده بودند.

وی ادامه داد: پس از حمله چند روز پیش نیرو‌های آمریکایی به پایگاه مرزی حشدالشعبی در شهر قائم عراق که در نزدیکی سوریه قرار داشت، پاسخ آن را به شکل هوشمندانه‌ای در محاصره سفارت آمریکا داد که موجب بی‌حیثیتی و بی‌آبرویی برای آمریکا شد. من فکر می‌کنم اقدام دیشب، واکنشی احمقانه برای آن بی‌آبرویی بود.

این کارشناس مسائل عراق با بیان اینکه اقدام رییس‌جمهور و هیات حاکمه آمریکا به آن پاسخ، واکنشی عجولانه و احمقانه بود، اظهار داست: ترور شهید سلیمانی تغییری در سیاست خارجی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد و این راه پس از شهید سلیمانی هم ادامه پیدا می‌کند و ایران همچنان از محور مقاومت و گروه‌های آن حمایت خواهد کرد.

سلیمانی با اشاره به واکنش‌های پیشین ایران تصریح کرد: ایران و همپیمانانش در محور مقاومت همواره در پاسخ به تعدی‌ها و تجاوزها، دست بالا را داشته و انتقامی سخت از آن‌ها گرفته است. در این چارچوب، ایران انتقام خواهد گرفت و زمان و مکان آن و سطح واکنش در اختیار ایران و گروه‌های مقاومت خواهد بود. آمریکا از هم‌اکنون در بیم پاسخ ایران خواهد بود، اما واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی، سخت و پیشمان‌کننده خواهد بود.

وی با بیان اینکه واکنش ایران به این اقدام برای آمریکایی‌ها قابل پیش بینی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: عقل و منطق حکم می‌کرد آمریکایی‌ها دست به این جنایت نمی‌زدند، ولی همانطور که ترامپ و دولتش قبلا هم بی‌منطق عمل می‌کردند، آمریکایی‌ها این‌بار هم مجددا بی‌منطق عمل کردند و اقدامی کردند که موجب بی‌حیثیتی بیشتر برای آن‌ها شد. در واقع، این اقدامی بود که پیامد‌های زیادی برای منطقه و آمریکا در پی خواهد داشت و آن‌ها به عواقب این کار فکر نکرده بودند.

این روزنامه‌نگار واکنش دولت و جریان‌های عراقی به این حادثه تروریستی را شدید خواند و ابراز داشت: همه رسانه‌های عراقی به این مساله پرداخته‌اند. شخصیت‌های مطرح عراقی در این باره پیام تسلیت صادر کرده‌اند. نخست‌وزیر عراق سردار سلیمانی را شهید نامید و جریان‌های مختلف عراقی از جمله جریان صدر و حشد الشعبی حالت آماده‌باش به نیروهایشان داده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار