بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در پیامی شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

بشار اسد رهبر معظم انقلاببه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه شهادت سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را به رهبر معظم انقلاب تسلیت گفت.

در پیام تسلیت خود خطاب به آیت الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب گفت: «خبر شهادت ستاره‌ای از فرماندهان مقاومت که در راس آن‌ها سردار سلیمانی بود را با حزن و اندوه دریافت کردیم.»

رئیس‌جمهور سوریه گفت: «اطمینان داریم این جنایت، باعث تقویت اراده محور مقاومت برای ایستادگی در برابر سیاست‌های ویرانگر آمریکا در منطقه خواهد شد. این جنایت دولت آمریکا، خط مشی مستمر آن در حمایت از تروریسم را ثابت می‌کند.»

وی افزود: «ملت سوریه، قاسم سلیمانی و ایستادگی او در کنار ارتش سوریه برای دفاع از خاک سوریه را فراموش نخواهد کرد. یاد قاسم سلیمانی در ذهن ملت سوریه زنده باقی خواهد ماند.»

پیش از این نیز خبرگزاری سانا اعلام کرد وزارت خارجه سوریه، ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را شدیدا محکوم کرد.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: جمهوری سوریه با شدیدترین لحن، تجاوز جنایتکارانه آمریکا که منجر به شهادت رسیدن سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران و نیز ابومهدی مهندس، نایب رئیس گروه الحشد الشعبی و شماری از نیرو‌های این گروه شد را محکوم می‌کند و این اقدام را تشدید خطرناک تنش‌ها در منطقه می‌داند.

در پی حمله بامداد امروز جمعه آمریکا به کاروان الحشدالشعبی نزدیک فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار