وزیر امورخارجه کشورمان در نشستی که در پی شهادت سرادار سلیمانی برگزار شده بود گفت:شهید سلیمانی ساخته و پرداخته آمریکا را نابود کرده بود.

ظریف: شهید سلیمانی ساخته و پرداخته امریکا را نابود کرده بودبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشستی که در پی شهادت سرادار سلیمانی برگزار شده بود گفت:شهادت برادر بزرگوارم سردار رشید کشور و اسلام، شهید سپهبد قاسم سلیمانی را خدمت مقام معظم  رهبری، مردم شریف ایران، خانواده مکرم ایشان، سپاه پاسدارن اسلامی، نیروی مقاومت و همه کسانی که دل در گرو آزادی و مبارزه با ترور و افراط داشته اند را تبریک و تسلیت عرض می کنم.

او خاطرنشان کرد: قاسم سلیمانی مرد بزرگ، با دریایت، شجاعت، و رشادت بود. او مردی بود که همواره منتظر شهادت بود و به آرزوی خود رسید.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود:اقدام آمریکا بدون تردید یک اقدام تروریسم دولتی است. نقض حاکمیت عراق و قتل افرادی که تمام زندگی خود را وقف مبارزه با ظلم،استبداد، ترور و تهدید کردند نمونه های بارزی از این امر است.

ظریف ادامه داد: شهید سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس همرزم شهید او همواره نقش برجسته ای در مبارزه مردم عراق و سوریه با داعش داشتند و شاید اقدام آمریکا نشان دهنده داغی باشد که آمریکایی ها از این بزرگ مرد دیده بودند.

  او عنوان کرد: شهید سلیمانی ساخته و پرداخته آمریکا را نابود کرده بود و در این راستا  مجاهدت و تلاش  مردم سوریه، عراق و منطقه و نقش بسزایی داشت و این امر درد گرانی برای آمریکا بود

وزیر امورخارجه کشورمان  ادامع داد:حتما خون پاک سردار سلیمانی، درخت مقاومت را تنومندتر خواهد کرد. این اقدام مردم ایران را متحد تر  و منسجم تر کرده و سیاست های آمریکا درمنطقه را  هر روز مفتضح تر و بی اثر از روز قبل خواهد کرد. ما به این موضوع یقین داریم.همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند این موارد به وقوع می پیوندد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار