مسئولان و فرماندهان الحشد الشعبی عراق از دولت و پارلمان این کشور خواستند تا قانون اخراج نیروهای آمریکایی از کشور را تصویب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، مقامات و مسئولان الحشد الشعبی در واکنش به اقدام اخیر آمریکا در بمباران پایگاه‌های الحشد در استان الانبار و پرواز گسترده بالگردهای آپاچی این کشور در بغداد، خواستار اخراج فوری نیروهای آمریکایی از عراق شدند.

«علی الحسینی»، مسئول الحشد الشعبی در محور شمال گفت: واکنش دولت یگان عملیات مشترک در قبال این تجاوز چه بوده است؟ آیا هواپیماهای آمریکایی به آقای آسمان عراق تبدیل شده‌اند؟ شرایط اکنون به تصمیم‌گیری‌های دولت و پارلمان بستگی دارد و نمایندگان مردم باید اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را تصویب کنند.

«ابورضا نجار»، فرمانده نیروهای الحشدالشعبی در محور شمال هم گفت: پارلمان باید سفارت آمریکا را تعطیل کند. ائتلاف آمریکا حق ندارد بدون هماهنگی با ستاد عملیات مشترک عراق اقدامی را انجام دهد. سه روز است که بالگردهای آمریکایی بدون اجازه بر فراز بغداد می چرخند. از پارلمان می خواهیم این اقدامات زشت آمریکا علیه حاکمیت عراق را متوقف کند. نقطه بدون بازگشت با آمریکایی ها به درگیری با آنها می‌انجامد. آنچه در آسمان بغداد جریان دارد اهانت به خون شهداست؛ هر کنشی واکنشی باید داشته باشد. مردم عراق دیگر تحمل ندارند و به هر تجاوزی پاسخ خواهیم داد.

«ریان الکلدانی»، دبیر کل جنبش بابلیون (جنبش مسیحیان عراق و زیرمجموعه الحشد الشعبی) نیز گفت: سفارتی که پر از سلاح و جنگوست، دیگر سفارت نیست، بلکه پایگاه نظامی است. از دولت و پارلمان می خواهیم تا قانون اخراج نیروهای آمریکایی از کشور را تصویب کنند. هرکس به اخراج نیروهای آمریکایی ها رای ندهد در توطئه آن‌ها علیه عراق شریک است. تمام هواپیماهای آمریکایی در آسمان بغداد توسط نیروهای مسلح عراق رصد می شوند.

شیخ «خالد الملا»، رئیس جماعت علمای اهل تسنن عراق، هم پرواز بالگردهای آمریکایی برفراز بغداد را نقض حاکمیت عراق دانست و گفت: دولت و پارلمان باید برای محکومیت این اتفاق واکنش مناسبی را نشان دهند. اگر یک سفارت دیگر، مانند آمریکا عمل کند چه؟

«محمد البدیری»، عضو ائتلاف ملی عراق، تصریح کرد: توافقنامه های امنیتی، آسمان عراق را تقدیم نیروهای آمریکایی کرده است. این توافقنامه‌ها به تائید مردم نرسیده است. آمریکا باید بداند که هزار حشد (گروه) پشت الحشد الشعبی ایستاده و این نیروها یک نیروی رسمی در عراق هستند. آمریکا در کمین نیروهای الحشد الشعبی است تا آنها را هدف قرار دهد.

«طعمه مطیر»، عضو ائتلاف الفتح هم گفت: دولت عراق باید از نقض حاکمیت عراق توسط آمریکا به شورای امنیت شکایت کند. پرواز بالگردهای آمریکایی برفراز بغداد نقض آشکار حاکمیت عراق است.

«علی اکبر العفری»، فرمانده نیروهای ذخیره گردان های حزب الله عراق، هم گفت: نیروهای ذخیره باید برای احتمال درگیری فراگیر آماده باشند.

بالگردهای نظامی آمریکایی به منظور آنچه حفاظت از سفارتخانه آمریکا در بغداد خوانده می‌شود، همچنان بر فراز ساختمان این سفارتخانه در منطقه سبز پرواز می‌کنند. به گزارش المیادین بالگردهای آمریکایی دامنه پرواز خود را به خارج از منطقه سبز و در بخش‌های دیگری از آسمان پایتخت عراق هم گسترش داده‌اند.

سفارتخانه آمریکا در بغداد همچنین به شهروندان خود هشدار داده است به دلیل احتمال مواجه شدن با خطرات متعدد از جمله آنچه تروریسم و آدم‌ربایی در عراق خوانده شده است، به این کشور سفر نکنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابو مهدی المهندس
۱۳:۵۷ ۱۹ دی ۱۳۹۸
ملت برادر عراق هنوز خون شهدا بر روی سنگفرش بغداد است انوقت با لگردهای این جنیتکاران کثیف روی اسمان بغداد می چرخند خون شهدا فریاد می زند هیهات مناالذله رهروان سرداران شهید سلیمانی وابو مهدی ملت ایران وملت عراق امریکا دیگر جایی در منطقه ندارد باید گورشو گم کنه
آخرین اخبار