رئیس جمهور آمریکا بار دیگر دموکرات‌ها را هدف حملات لفظی قرار داد و گفت اگر به جای وی یک دموکرات رئیس‌جمهور بود، تمامی عوامل استیضاح به اتهام خیانت زندانی می‌شدند.

ترامپ تحقیقات مجلس نمایندگان را متوهمانه و غیرقانونی توصیف کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، بار دیگر دموکرات‌ها و مجلس نمایندگان آمریکا را هدف حملات لفظی قرار داد.

او با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود نوشت: «افراد خوب بسیار زیادی از سوی گروه کوچکی از پلیس کثیف، سیاستمداران و مقامات دولتی کنار گذاشته شدند و تحقیقاتی غیرقانونی آغاز شد، از کمپین من جاسوسی کردند. این پیگیری توهمات به شکل بسیار بدی دنبال شد و همچنان درباره اوکراین ادامه دارد.»

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: «اگر این موضوع درباره یک نامزد ریاست جمهوری و یا رئیس جمهور دموکرات اتفاق افتاده بود، خیلی زودتر از این‌ها تمامی افرادی که در تحقیقات مشارکت داشتند به جرم خیانت (و یا بیشتر از آن) به زندان افتاده بودند و این اقدام به عنوان «جنایت قرن» در نظر گرفته می‌شد؛ بسیار بزرگتر و جدی‌تر از (رسوایی) واترگیت.»


بیشتر بخوانید:


چندی پیش مجلس نمایندگان آمریکا سرانجام طرح استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را با اکثریت آراء تصویب کرد. ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب شد. او با دو اتهام «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» روبروست.

پس از آنکه بند‌های استیضاح ترامپ با اکثریت آرا در مجلس نمایندگان به تصویب رسید، قرار شد این بند‌ها در ماه ژانویه در سنا بررسی شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار