الویری درباره موضوعیت ابطال انتخابات هئیت رئیسه و حواشی کیف هدیه شهردار تهران به اعضای شورای عالی استان‌ها توضیحاتی داد.

۲ دلیل برای رد درخواست ابطال انتخابات شورای عالی استان‌ها از سوی وزارت کشوربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،مرتضی الویری رئیس شورای عالی استان‌ها در توضیح اعتراض وزیر کشور به نتایج انتخابات دور سوم هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها گفت: وزیر کشور (عبدالرضا رحمانی فضلی) به این موضوع اعتراض داشت که چرا تقاضای مدیر کل او برای به تاخیر انداختن انتخابات دور سوم هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها مورد قبول قرار نگرفته است.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که قانون به وزارت کشور این اختیار را نداده است که درخواست تعویق انتخابات هئیت رئیسه شورای عالی استان‌ها را داشته باشد.

الویری بیان کرد: نکته دیگر این است که اعتراض وزارت کشور به انتخابات دور سوم هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها خارج از زمان دو هفته‌ای قانونی جهت اعتراض مطرح شده است باز هم نشان می‌دهد که این اعتراض وجاهت قانونی ندارد.

او در پاسخ به این سوال که برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که ضیافت شام روز قبل انتخابات که از سوی پیروز حناچی شهردار تهران ترتیب داده شد و در آن مراسم به اعضای شورای عالی استان‌ها کیف‌های حاوی هدایای داده شد در نظر وزارت کشور مبنی بر ابطال انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها تاثیر داشت, گفت: این ضیافتی بود که از سوی شهردار تهران برپا شد و به اعضای شورای عالی استان‌ها نیز کیف هدیه داده شد.

الویری تصریح کرد: هدیه شهردار تهران به اعضای شورای عالی استان‌ها به منظور پاسداشت از تلاش‌های اعضای این شورا در به تصویب رساندن طرح‌ها و لوایح در مجلس شورای اسلامی بود که امری متادول و رایج است که در همه جا انجام می‌شود و برای آن ردیف بودجه مصوب ماده ۱۶ و ۱۷ را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار