مدیرآب و خاک، امورفنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۹۹۵ رشته قنات در استان مرمت و بازسازی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا باقرصاد مدیرآب و خاک، امورفنی مهندسی سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان با اشاره به اهمیت حفظ چهار هزار و ۵۰۰ رشته قنات موجود در استان به عنوان منابع آبی ارزشمند گفت: از سال ۱۳۹۰ تاکنون ۹۹۵ رشته قنات در استان مرمت و بازسازی شده است.

حمیدرضا باقرصاد، بزرگترین چالش اجرای طرح‌های مرتبط با آب و خاک در استان اصفهان را نبود ثبات قیمت تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیان کرد و افزود: مشخص و پایدار نبودن قیمت تجهیزاتی مانند لوله، اتصالات و ماشین‌آلات سبب مغایرت قیمت هزینه طرح‌ها با نرخ تمام شده می‌شود و همین موضوع مشکلاتی را بخصوص با پیمانکاران بوجود می‌آورد.

او درادامه با اشاره به اجرای برخی طرح‌های مرتبط با آب و خاک در استان اصفهان گفت: تسطیح زمین کشاورزی و احداث جاده بین مزارع و کانال‌های آبیاری در وسعت بیش از ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان با افزون بر چهار میلیارد تومان اجراشد.

مساحت زمین‌های کشاورزی استان اصفهان ۵۶۹ هزار هکتار است و ۱۱ درصد از اشتغال و هفت درصد از تولید ناخالص ملی استان به بخش کشاورزی اختصاص دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار