محمود الربیعی در سخنانی تاکید کرد گروه‌های مقاومت در این کشور می‌توانند بار دیگر آمریکایی‌ها را از عراق بیرون برانند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بالگرد‌های آپاچی ارتش آمریکا به گشت زنی‌های امنیتی بر فراز بغداد به بهانه حفاظت از سفارتخانه آمریکا در پایتخت عراق ادامه می‌دهند.

محمود الربیعی، سخنگوی سیاسی جنبش عصائب اهل الحق عراق در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المیادین، درباره پرواز بالگرد‌های نظامی ارتش آمریکا بر فراز پایتخت عراق، گفت: شاهد افزایش تعرض آمریکا به حاکمیت ملی عراق هستیم، در حالی که پرواز این بالگرد‌ها هیچ وجهه قانونی ندارد. دولت عراق و فرماندهی عملیات مشترک، باید در این باره موضع گیری کنند. دولت عراق نباید چنین اقداماتی را بپذیرد.

الربیعی افزود: ما مدت هاست از دولت عراق می‌خواهیم تا با اتخاذ تدابیری اجازه ندهد آمریکا به حاکمیت ملی عراق تعرض کند. جنایت آمریکایی‌ها در بمباران نیرو‌های بسیج مردمی در غرب الانبار، بیانگر خط مشی آمریکا در برابر عراق است. واشنگتن می‌خواهد بر عراق سلطه داشته باشد. دولت و ملت عراق باید در برابر این اقدامات آمریکا موضع گیری کنند. فکر نمی‌کنم سکوت عراقی‌ها مدت زیادی طول بکشد و تدابیر سیاسی و دیپلماتیک در این باره اتخاذ خواهد شد. مقاومت اسلامی در عراق هم در این باره موضع گیری خواهد کرد. توافقنامه چارچوب راهبردی که بین آمریکا و عراق امضا شد، به واشنگتن اجازه نمی‌دهد از سربازان رزمی در خاک این کشور استفاده کند. دولت‌های مختلف در عراق همواره تاکید داشته اند که نیرو‌های آمریکایی، ماموریت رزمی ندارند، بلکه برای آموزش است و نقش مستشاری دارند.

او ادامه داد: اما تحولات میدانی ثابت کرد که آمریکا حاکمیت ملی عراق و توافقنامه امنیتی بین دو کشور را نقض می‌کند. آمریکایی‌ها در گذشته پاسخ عراقی‌ها را تجربه کرده اند، اما از آن درس نگرفته اند. گروه‌های مقاومت در عراق یک بار آمریکایی‌ها را شکست داده اند و این بار این گروه‌ها توانایی و امکانات بیشتری در اختیار دارند. اگر دولت عراق نمی‌تواند، ما می‌توانیم آمریکایی‌ها را وادار کنیم تا از کشور ما خارج شوند. توافقنامه ژنو، حق مقاومت را برای عراقی‌ها به رسمیت شناخته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار