کلانتری گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم که با پیشنهاد طرح شده در لایحه بودجه سال آینده کل کشور موافقت کنند.

مجلس با پیشنهاد محیط زیستی دولت در بودجه موافقت کندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست در حاشیه نشست با نمایندگان انجمن صنایع و معادن خراسان رضوی در مشهد در جمع اصحاب رسانه گفت: از نمایندگان مجلس انتظار داریم در صورت توجه به محیط زیست، نسبت به موافقت با پیشنهاد طرح شده در لایحه بودجه سال آینده کل کشور اقدام کنند.

او تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در قالب لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور پیشنهاد داده ۳۵ درصد کل وجوهات اخذ شده عوارض آلایندگی از صنایع، وارد صندوق ملی محیط زیست شود.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: هدف این پیشنهاد هزینه کردن وجوهات اخذ شده عوارض آلایندگی از صنایع، در قالب اعطای وام‌های کم‌بهره و یا بلاعوض برای کاهش آلودگی هوا است.
بیشتر بخوانید: استفاده از بنزین یورو ۴ به بهانه تحریم/ بجای رفع علت آلودگی مدارس را تعطیل می‌کنیم

کلانتری افزود: هم‌اینک محل هزینه کرد این یک درصد با تخصیص از سوی استانداری‌های کشور به شهرداری‌ها در حوزه‌های غیرمحیط زیستی است.

او اختصاص و انتقال این یک درصد را به صندوق محیط زیست نیازمند تصویب آن توسط دوسوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیان کرد و ادامه داد: امیدواریم نمایندگان مجلس با این تصویب، دغدغه خود نسبت به حفاظ و صیانت از محیط زیست کشور نشان دهند.

معاون رئیس جمهور به عمر ۳۸ ساله قوانین کشور در حوزه امور آب اشاره کرد و گفت: این قوانین امروز پاسخگوی آب و نیاز آبی کشور نیست.

کلانتری افزود: ۳۸ سال پیش ایران ۱۳۰ میلیارد مترمکعب منابع آب تجدیدپذیر و ۳۵ میلیون نفر جمعیت داشت، اما امروز منابع آب کشور به ۸۸ میلیارد مترمکعب کاهش یافته در حالی که جمعیت کشور به ۸۳ میلیون نفر رسیده است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر این اساس بطور جد نیازمند اصلاح قوانین کشور در حوزه امور آب هستیم.

انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.