محسنی بندپی از دادستان قرچک خواست در صورت تأخیر پیمانکار پروژه قطار شهری دشت ورامین به این موضوع ورود کند.

فرصت ۲ هفته‌ای استاندار تهران به پیمانکار قطار شهری دشت ورامینبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در جلسه شورای اداری قرچک به مباحث زیربنایی و عمرانی قرچک اشاره کرد و گفت: پیمانکار قطار شهری در دشت ورامین مشخص شده و نهایتاً تا دو هفته آینده شروع به کار می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان تهران همچنین از دادستان قرچک خواست، در صورت تأخیر پیمانکار به این موضوع ورود کند.

استاندار تهران، در خصوص شهرک صنعتی قرچک نیز گفت: شهرک صنعتی قرچک از نظر زیر ساخت در حال توسعه است و اشتغالزایی را برای جوانان در سال آینده نوید می‌دهد.

محسنی بندپی در خصوص احداث کمربندی جنوبی قرچک و اختلافاتی که بین میراث فرهنگی و شهرداری در مورد تپه «پوئینک» وجود دارد گفت: اگر این تپه جزو آثار باستانی است، در خصوص کمربندی جنوبی طرح کارشناسی مجدد انجام شود.

وی همچنین از میراث فرهنگی و گردشگری خواست، جواب کارشناسی خود در خصوص تپه پوئینک را تا آخر دی‌ماه به استانداری تهران اعلام کند.

محسنی بندپی در مورد اراضی موات به عنوان مشکل چندین ساله مردم که از دیگر مشکلات موجود در قرچک است،گفت: ۲۹۰ هکتار اراضی موات باید در جلسات استانی طرح شود، تا مردم این شهرستان اکثراً از اقشار کم در آمد هستند درگیر بو روکراسی اداری نشوند.

وی همچنین بر راه اندازی مجتمع ادارات در قرچک تأکید کرد و گفت: این شهرستان با جمعیت ۳۰۰ هزار نفری پس از بهارستان و قدس، متراکم‌ترین بافت جمعیتی استان تهران را دارد، در هر کیلومتر مربع از استان تهران به طور متوسط ۹۶۹ نفر سکونت دارند که این رقم در قرچک ۳ هزار نفر است، قرچک نیازمند مجتمع ادارات است.

به گفته محسنی بندپی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است، که با اختصاص این اعتبار و در نظر گرفتن سهم بانک‌ها ۱۷ هزار میلیارد تومان به توسعه فعالیت‌های اقتصادی اشتغالزا در روستا‌های کشور اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار