هواشناسی بوشهر از افزایش سرعت وزش باد از فردا و تقویت سامانه بارشی در روزهای شنبه و یکشنبه خبر داده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار جو انتظار داریم سرعت وزش باد‌های جنوبی از بعدازظهر فردا (جمعه) ابتدا در مرکز خلیج فارس، سپس سواحل جنوبی استان و از اواخر وقت در سواحل مرکزی و شمالی استان به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

محمدرضا انصاری افزود: پیش بینی می‌شود با تقویت سامانه بارشی شنبه و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ دی) در استان و استان‌های همجوار (فارس، کهگیلویه و بویراحمد و شرق خوزستان)، علاوه بر افزایش سرعت وزش باد، بارندگی‌ها نیز از شنبه تقویت شود.

او با اشاره به اینکه در این مدت سرعت وزش باد به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، ادامه داد: در دو روز اول هفته آینده، شاهد بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق خواهیم بود و در مناطق مستعد  به ویژه مناطق جنوبی استان، احتمال ریزش تگرگ  وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: از ابتدای شنبه در همه نقاط استان و از اواخر وقت شنبه و یکشنبه بیشتر در نیمه جنوبی و همچنین مناطق شرقی استان بارندگی خواهیم داشت.

انصاری با اشاره به اینکه بر اثر وزش باد، ارتفاع موج دریا به بیش از ۲/۵ متر می‌رسد، افزود: آبگرفتگی معابر عمومی و لغزندگی جاده‌ها به ویژه مناطق شرقی و نیمه جنوبی استان، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی منتهی به استان و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله پیامدهای بارش باران در این مدت خواهد بود.

او توصیه کرد:  به سبب وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج از تردد‌های دریایی پرهیز شود و به سبب بارش باران به ویژه در استان‌های همجوار و نواحی جنوبی استان، تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری و کاهش خسارات احتمالی اندیشیده شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر همچنین گفت: از صعود به ارتفاعات و قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود، هنگام تردد در جاده‌ها نکات ایمنی رعایت شود و از محصولات کشاورزی و دامداری‌ها، با کنترل دما و رطوبت مراقبت شود.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.