به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، حالا که تمام شرکتها در تلاشاند به سوی استفاده از انرژی پایدار حرکت کنند، شرکت بنتلی تصمیم گرفته تا در این راه با دیگران همراه شود. مدیر عامل این شرکت اخیرا اعلام کرده که شرکت بنتلی بسیار مشغول وصل کردن گذشته به آینده است. وی در مصاحبه اخیر خود در رابطه با پروژههای جدیدشان گفت: "هدف ما تماما الکترونیکی کردن خودروهایمان است". این شرکت در سال ۲۰۱۸ اولین خودرو هیبریدی خود را با عنوان Bentayga Hybrid در مراسم Geneva Motor Show معرفی کرد. این شرکت تا به حال تصمیم قطعی درباره چگونگی پردازش و قابلیتهای خودروی الکترونیکی خود نگرفته است چرا که به نظر آنها گزینههای خیلی زیادی بر روی میز قرار دارد. اما چیزی که از آن مطمئن هستند این است که آنها نمیخواهد سیستم انتقال قدرت خودروهای حال حاضر خود را به سیستم الکترونیکی تبدیل کنند.
مدیرعامل این شرکت دلیل این مسئاله را اینگونه توضیح داده است: " ما میتوانستیم سیستم الکترونیکی را در یکی از خودروهایمان که در بازار وجو دارد قرار دهیم و به این صورت اولین ماشین تمام هیبریدی خود را تولید کنیم، اما این عمل از نظر ما یک اقدام حرفهای نیست. " وی افزود " هدف شرکت بنتلی صرفا تولید یک خودرو الکترونیک نیست، بلکه هدف تولید محصولی است که در حد برند بنتلی باشد. ما در نظر داریم خودرویی تولید کنیم تا بیشترین میزان قدرت در میان این دسته از خودروها را داشته باشد. " گفتنی است شرکت بنتلی زیر مجموعه کمپانی فولکس واکن است در نتیجه انتظار میرود این دو شرکت در طراحی، ساخت و پردازش سیستم قدرت رسانی الکترونیکی با هم همکاری بسیاری داشته باشند. هالمارک، مدیر عامل این شرکت همچنین اعلام کرده است که خودرو الکترونیکی بنتلی به هیچوجه کوچک نخواهد بود و این خودرو قرار است با یک فضای داخلی جادار و راحت تولید و عرضه شود، برای مثال او نام خودرو Jaguar I-Pace را به زبان آورد که این ماشین تنها ۱۴ اینچ از خودرو Range Over شرکت لندروور است. لازم است در نظر داشته باشیم که ماشینهای هیبریدی فضای کمتری را برای قرارگیری موتور اشغال میکنند در نتیجه فضای داخلی محصول آینده کمپانی بنتلی قرار است بسیار بزرگ باشد.
بیشتر بخوانید: رندرهای جدید از خودرو فوقالعاده زیبای داج
هالمارک درباره آن که آیا تا زمان عرضه نسل جدید باتریها صبر میکنند یا خیر، گفت: " من نمیگویم که قرار نیست تا انتشار نسل بعدی باتریها صبر کنیم، بخصوص وقتی میدانیم تاریخ انتشار این باتریها در اواسط سال ۲۰۲۰ است. همچنین این باتریها ۳۰% از باتریهای لیتیمی سبکتر هستند. "عموم ماشینهای الکترونیکی برای هر محور از یک موتور استفاده میکنند. یعنی اگر فقط چرخهای جلویی محور قدرت باشند یک موتور، و اگر چرخهای عقب هم دخیل باشند از دو موتور استفاده میکنند. شرکت بنتلی، اما در نظر دارد راه متفاوتی را پیش بگیرد و برای هر چرخ موتوری مجزا قرار دهد. این ایده اولین بار در طراحی مفهومی EXP 100 GT سال ۲۰۱۹ به نمایش گذاشته شد. بر خلاف چیزی که به نظر میرسد شرکت بنتلی هیچ عجلهای در عرضه خودرو الکترونیکی خود ندارد. انتظار میرود ساخت و عرضه اولین خودرو الکترونیکی این شرکت سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود. هالمارک در آخر گفت که این شرکت در نظر دارد تا در سال ۲۰۲۱ یک نسخه به روز شده از Bentayga را به دنیا عرضه کند.
انتهای پیام/