مرادی حقیقی گفت : اجرای پروژه کاداستر (حدنگاری) اراضی کشاورزی استان سمنان سال آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جعفر مرادی حقیقی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در این استان حدنگاری ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در دستور کار است و تاکنون این طرح در ۱۳۲ هزار و ۴۰۰ هکتار زمین کشاورزی اجرا شده است.

او با اشاره به تکمیل حدنگاری در زمین‌های کشاورزی شاهرود و دامغان افزود: این طرح در بخشی از اراضی سمنان و گرمسار نیز انجامشده و پیشبینی میشود پروژه کاداستر اراضی کشاورزی استان سمنان سال آینده به پایان برسد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ابراز داشت: تعیین حریم ارضی، رفع تداخلات ارضی، مدیریت آبوخاک، تدوین الگوی کشت، سنددار شدن اراضی کشاورزی، کاهش اختلافات ملکی، تسهیل تولید کشاورزی و تهیه شناسنامه کشاورزان از مزایای اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی است.

جعفر مرادی حقیقی اضافه کرد: انجام طرح کاداستر به جهت تسهیل در امورات حقوقی و املاکی بهرهبرداران بخش کشاورزی و دارندگان این نوع اراضی انجام میشود و از این پس مالکان اراضی کشاورزی به ارائه نقشه به دستگاه‌های دولتی نیازی ندارند و همه این نقشه برداری‌ها نیز با هزینه دولتی انجامشده است.

اجرای قانون کاداستر (حدنگاری) با شعار «همه با هم اراضی کشاورزی ایران را کاداستر کنیم» در حال انجام است و طرحی برای توسعه کشاورزی و سنددار شدن زمین کشاورزان محسوب میشود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.