سیستم حمل‌ونقل در قلب اروپا همچنان مختل است

اعتصاب‌ها در فرانسه به بیست و نهمین روز رسید

اعتصاب در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه به طولانی‌ترین اعتصاب فرانسه از پایان سال ۱۹۸۶ تبدیل شده است.

اعتصاب‌ها در فرانسه به بیست و نهمین روز رسیدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, اعتصاب در اعتراض به اصلاحات نظام بازنشستگی در فرانسه ادامه دارد و روز پنجشنبه وارد بیست و نهمین روز خود شد. به این ترتیب این اعتصاب به طولانی‌ترین اعتصاب فرانسه از پایان سال ۱۹۸۶ تبدیل شده است.

به نظر نمی‌رسد این اعتصاب به زودی پایان یابد. دبیرکل کنفدراسیون عمومی کار فرانسه روز چهارشنبه از مردم این کشور دعوت کرد به طور گسترده به این جنبش اعتراضی بپیوندند.

باوجود بهبود نسبی اوضاع، وضعیت سیستم حمل و نقل همچنان آشفته است. روز پنجشنبه نیمی از قطار‌های سریع السیر و تندرو کار خواهند کرد. اوضاع در شرکت حمل و نقل پاریس بهتر است زیرا تنها یک خط مترو تعطیل خواهد بود.

مدتی است که در اعتراض به لایحه دولت فرانسه برای اصلاح مواردی از قانون بازنشستگی بخش‌های مختلف این کشور از جمله بخش حمل‌ونقل اعتصاب کرده‌اند.

در کنار اعتصاب گسترده و فلج شدن سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت فرانسه، معترضان جلیقه زرد نیز به طور گسترده به تظاهرات خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت امانوئل مکرون ادامه دادند.

از زمان آغاز اعتراضات جلیقه‌زرد‌ها در فرانسه تاکنون ۱۲ شهروند این کشور جان خود را از دست داده و بیش از ۲ هزار تن زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار