مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: در مقایسه با سایر ازدواج های معمولی در جامعه ،ازدواج دانشجویی کمترین میزان طلاق را دارد .

حجت الاسلام حمزه مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: بیست و سومین جشن ازدواج دانشجویی کشور در اسفندماه برگزار میشود و خوشبختانه استقبال دانشجویان در کرمان بی نظیر است.

او بیان داشت: امسال سهم استان کرمان در ازدواج دانشجویی ۸۰۰ زوج است که تا کنون دانشگاه شهید باهنر با ثبت نام از ۱۸۰ زوج بیشترین آمار ثبت نامی و جذب سهمیه را دارد و دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان نیز در رتبه دوم است.

حجت الاسلام حمزه بیان داشت: به دلیل استقبال دانشجویان از این مراسم، ثبت نام تا پایان دی ماه تمدید شده است و دانشجویان سراسر استان میتوانند برای ثبت نام مراجعه کنند.

مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:امسال پیش بینی می کنیم با استقبال خوبی که از این مراسم در استان شده است تعداد ثبت نام شدگان به هزار نفر افزایش یابد و ۲۰ نفر نیز بالاتر از سهمیه ابلاغی جذب نماییم.

او تصریح کرد: یکی از مزایای ازدواج دانشجویی، آسان و پایدار بودن آن است که با اقدامات خوب صورت گرفته تنها شاهد ۵ و ۸ دهم درصد طلاق در بین این قشر هستیم که در مقایسه با آمار ۲۵ تا ۲۶ برابری بیان شده از سوی ثبت احوال در ازدواج‌های معمولی ناچیز است.

حجت الاسلام حمزه اظهار داشت: برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های مشاوره و آموز مهارت در زندگی و تحکیم بنیان خانواده پس از ازدواج از مهمترین عوامل پایداری این ازدواج هاست.

او گفت: در ازدواج‌های دانشجویی، در مدت زمانی یکی دوسال بعد از ازدواج هم با زوجی تماس برقرار می کنیم و از وضعیت آنان اطلاع کسب میکنیم و این موضوع سبب ارتباطی صمیمی و ماندگار برای آنان و تحکیم خانواده خواهد شد.

ثبت نام ازدواج دانشجویی در استان کرمان امسال رشد ۴۰ درصدی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد و پیش بینی شده است که هزار زوج در این مراسم امسال شرکت کنند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار