معاون فرهنگی قوه قضائیه کشور گفت: هوشمندی مردم و عمل به موقع مسئولین بود که موجب شد از ایجاد اغتشاش در نظرآباد همچون برخی دیگر مناطق کشور پیشگیری شود.

نشست شورای اداری شهرستان نظرآباد با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، معاون فرهنگی قوه قضائیه کشور در نشست شورای اداری شهرستان نظرآباد گفت: از هوشمندی مردم و مسئولین شریف  نظرآباد  برای پیشگیری از اغتشاشات سپاسگزارم.

حجت الاسلام صادقی افزود: این هوشمندی و عمل به موقع مسئولین بود که موجب شد از ایجاد اغتشاش در نظرآباد همچون برخی دیگر مناطق کشور پیشگیری شود.

او در ادامه افزود: در حال حاضر وضعیت دستگاه قضایی پرمسئله است چون با بار سنگینی از رسیدگی به شکایت و حقوق عامه و مسائل مربوط به مفاسد و برخورد با آنها مواجه است که عمده این مشکلات توسط اهل فساد و...ایجاد شده است.

حجت الاسلام صادقی گفت:۱۵ هزار پرونده را در یک سال فقط ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها در کشور ایجاد کرده است.

او بابیان اینکه دستگاه قضا به دنبال عوامل اصلی ایجاد این حجم زیاد از پرونده و پیشگیری از آنهاست و در استان تهران گاهی نوبت رسیدگی به پرونده‌ها برای سال ۱۴۰۰  ثبت می شود ،افزود: کمبود نیرو از دیگر مشکلاتی است که قوه قضاییه با آن مواجه است چراکه ۲ یا حتی ۳ برابر نیروی کار موجود در دادگاه و دادگستری‌ها ، پرونده و شکایت داریم و به همین علت نیازمند ۲۴ هزار قاضی هستیم، اما شرایط جذب نداریم.

معاون فرهنگی قوه قضائیه افزود:قرار است اصلاحات زیربنایی تر داشته باشیم و به این مقدار اکتفا نخواهیم کرد چراکه دستگاه قضا حقیقتا درصدد خدمت به مردم است ،اما همت جمعی را می طلبد و همه باید در کاهش جرائم بکوشیم.

او گفت:برای مثال در محدوده شهری نظرآباد گویا شرکتی مشکلاتی در اراضی ایجاد کرده که مستلزم جلسه هیئت بررسی دقیق و حل عمقی و ریشه ای آن است تا یکبار برای همیشه حل مسئله شود نه آن که سالها پرونده باز بوده و مسائل را حقوقی و قضایی کنیم.بنابراین بطور جدی مسئولین شهرستان باید خود اقدام به حل  مسئله اراضی که گویا برای شهروندان نیز ایجاد مشکل کرده کنند.

انتهای پیام .ن/ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.