مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان گفت: ۶۵۷ پروژه با ۱۰ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ در قالب سند توسعه گردشگری در استان اجرا خواهد شد.

۶۵۷ پروژه در حوزه میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی در دست اجرا استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،آبدار مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان در کارگروه گردشگری هشترودگفت: ۶۵۷ پروژه با ۱۰ هزار میلیارد تومان تا سال ۱۴۰۰ در قالب سند توسعه گردشگری در استان اجرا خواهد شد.

 آبدار با بیان اینکه ۸۲ پروژه با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۴۵۰۰ نفر تا پایان امسال اجرا خواهد شدافزود: این پروژه در شهرستان‌های تبریز، بستان آباد، شبستر، جلفا، خداآفرین، کلیبر، چاراویماق، بناب، اسکو، هادیشهر، میانه، سراب، آذرشهر، اهر، مراغه، هشترود، مرند، خسروشهر و هریس در حال احداث است.

او با تاکید بر بومی گردی در شهرستان‌ها افزود: ۲۰۰ اقامتگاه بوم گردی در استان مجوزفعالیت گرفته اندکه چهار پروژه بوم گردی در کلیبر، بستان آباد و هریس در حال اجراست که با اتمام آن‌ها در مجموع ۱۹۰ تخت اقامتی به ظرفیت تخت‌های بوم گردی اضافه خواهد شد.

آبدار از واگذاری بنا‌های تاریخی به بخش خصوصی خبرداد و گفت: تا پایان سال ۱۵ موزه احداث خواهد شد و تاکنون نیز ۱۰ موزه احداث شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه ازسرمایه گذاری بخش خصوصی برای جذب گردشگری در ۱۱ سد استان خبرداد و گفت: به دنبال تدوین و تعریف مسیر‌های گردشگری و اجرای پروژه‌های مختلف سرمایه گذاری براساس ظرفیت‌های هر شهرستان هستیم.

او خواستار احداث و ایجاد خانه پروفسور هشترودی در این شهرستان  شد و گفت: هنر گلیم بافی مختص هشترود است و بنام این شهرستان ثبت خواهد شد.

امینیان فرماندار هشترود هم دراین کارگروه خواستار ثبت جهانی قلعه باستانی ضحاک و پایگاه ملی این قلعه  شد و گفت: امسال موافقت اصولی برای ساهت ۲ باب هتل و ۲ باب کافه خانه سنتی در مسیر قلعه ضحاک داده شده است.

امینیان در ادامه از مکان یابی و نقشه برداری پل معلق یا شیشه‌ای در قلعه ضحاک توسط بخش خصوصی خبر داد.

او از احداث مرکز اطلاع رسانی هشترود در ورودی این شهر خبر داد و گفت: ۱۰۰ میلیون تومان برای تعمیر و مرمت بقعه بایزید بسطامی که در کنار آزاد راه پیامبر اعظم ص قراردارد هزینه شده است.

امینیان همچنین از برگزاری دومین جشنواره ماهیگیری در سد سهند در اردیبهشت سال ۹۹ خبرداد و افزود: این جشنواره امسال بصورت کشوری برگزار خواهد شد و روز ملی ماهیگیری به نام هشترود ثبت خواهد شد و در صورت گرفتن مجوز جشنواره زمستانی در این شهرستان نیزاجرا خواهد شد.

فرماندار هشترود گفت: با توجه به اینکه شهرستان هشترود در تولید گندم در استان مقام اول را دارد و به انبار غله مشهور است و هر سال جشنواره برداشت گندم بنام (هالاخ لاماخ) در این شهرستان برگزار می‌شود خواستار ثبت ملی برداشت گندم بنام هشترود هستیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.