فخری با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف گردشگری، اقتصادی و فرهنگی گفت: ۱۵۰ اثر گردشگری شهرستان ثبت ملی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نادر فخری فرماندار شاهرود ضمن بیان اینکه ۱۵۰ اثر ملی گردشگری در شاهرود به ثبت رسیده است، گفت: ۶۴ اثر تاریخی و ۱۲ اثر معنوی این شهرستان در کشور شناخته‌شده و به‌عنوان جاذبه گردشگری در این منطقه به گردشگران معرفی می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های مهم شاهرود در حوزه‌های مختلف اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و … افزود: شهرستان در حوزه کشاورزی رتبه ۱۹ کشوری را به خود اختصاص داد و ازلحاظ تعداد معادن و استخراج در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

فرماندار شاهرود با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از این ظرفیت بیان کرد: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ازجمله رویکرد‌های مهم دولت برای ایجاد توسعه پایدار است که با توجه به پتانسیل‌های قوی که در این شهرستان وجود دارد می‌توان نسبت به جذب سرمایه‌گذاران به بخش‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی اقدام اساسی انجام داد.

فخری با اشاره به اینکه تقویت جاذبه‌های گردشگری در این شهرستان می‌تواند بستر لازم را برای توسعه اشتغال و ایجاد رونق اقتصادی فراهم کند، تصریح کرد: دولت از طرح‌های مهم اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف حمایت می‌کند و زمینه برای ورود و فعالیت سرمایه‌گذاران در این منطقه فراهم‌شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار