یکصد و شانزدهمین جلسه عادی صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

مصوبات یکصد و شانزدهمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیرازبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در یکصد و شانزدهمین جلسه صحن علنی عادی شورای اسلامی شهر شیراز که بعدازظهر امروز  برگزار شد، شش دستورکار مورد بررسی اعضای این شورا قرار گرفت.

اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی به تصویب شورای شهر رسید.

 نامه شهرداری شیراز در خصوص بررسی اهداف کلان بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز در سطح راهبردی در یکصد و شانزدهمین جلسه عادی صحن علنی شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

در ادامه این جلسه، لایحه شهرداری شیراز در خصوص تغییر عبارت «عوارض بر حق مشرفیت» در مصوبات مربوط به عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح‌های عمران و توسعه شهری» مورد موافقت و تصویب قرار گرفت.

اعضای شورای شهر شیراز با لایحه دیگر شهرداری در خصوص تمدید مصوبه‌ی شورای شهر در موضوع «فروش اموال قابل واگذاری شهرداری به صورت نقد و اقساط» به مدت دو سال موافقت کردند.

لایحه شهرداری شیراز در خصوص تصویب آیین‌نامه نحوه بکارگیری کارگزاران بازاریابی و فروش نیز در جلسه امروز در ۸ ماده و ۳۴ بند و ۶ تبصره به تصویب رسید.

همچنین لایحه شهرداری شیراز در خصوص سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ۹۳/۳۶۹ مترمربع عرصه معبر مجاور ضلع شمال و جنوب و همچنین میزان ۸۸/۴۶ مترمربع عرصه فضای سبز پیرو رأی کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی و معماری مجاور ضلع شمال پلاک ثبتی ۳۱۶۴/۱۶۵۳ بخش ۴ با کاربری تأسیسات شهری و کد نوسازی ۱-۱۵-۲۱-۴ مورد بررسی قرار گرفت که بر پایه مصوبه صحن، شهرداری شیراز اختیار دارد در چهارچوب مقررات در این خصوص اقدام کند.

در ادامه جلسه امروز صحن علنی شورای شهر شیراز، طرح کمیسیون شهرسازی و معماری در خصوص بخش جنوبی مجموعه زندیه نیز بنا به رأی اکثریت اعضای شورا در حوزه صلاحیت شهرداری تشخیص داده شد و از دستور کار صحن شورا خارج شد.

طرح مجموعه زندیه (مطالعات شهرسازی و برنامه‌ریزی شهری بخش جنوبی دیوانخانه) که از طریق کمیسیون شهرسازی و معماری شورا به صحن علنی ارسال شده بود، ازجمله تکالیف بودجه سال ۹۸ شهرداری نیز تعیین شده بود و بر اساس تصمیم اعضای شورا، نیازی به مصوبه صحن علنی ندارد.

اعضای شورای شهر در بررسی ایراد هیأت تطبیق به مصوبه معافیت تأمین پارکینگ اماکن مربوط به فعالیت‌های گردشگری در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با تمدید این مصوبه و اصلاحات بعدی آن برای مدت سه سال از این تاریخ موافقت کردند.

اعضای شورا همچنین موضوع ایراد فرمانداری شیراز در خصوص سلب قابلیت استفاده عمومی از مقدار ٤٥/٦٩ مترمربع عرصه معبر در بلوار پاسارگاد نبش خیابان یقطین جنوبی با کاربری مختلط تجاری، اداری، خدماتی و مسکونی را برای بررسی بیشتر به کمیسیون شهرسازی و معماری شورا ارسال کردند.

همچنین طرح جمعی از اعضای شورای شهر دبیرخانه شورا درخصوص کاشت درختان سرو و نارنج در طرح‌های احداث فضای سبز شهری و لایحه شهرداری شیراز در خصوص واگذاری مدیریت سرای محلات شهر شیراز به سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن)‌ها از دیگر دستورکار‌های جلسه امروز صحن علنی شورای شهر شیراز بود که با بررسی آن‌ها به جلسه آینده موکول شد.

بر پایه این گزارش و با موافقت اکثریت اعضا با یک طرح دوفوریتی، جلسه عادی صحن علنی هفته آِینده شورای اسلامی شهر شیراز برگزار نخواهد شد و بر این اساس جلسه بعدی صحن علنی شورای شهر ۲۵ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

همچنین در ابتدای یکصد و شانزدهمین جلسه عادی صحن علنی این شورا، از ۶ نفر از پرستاران نمونه شهر شیراز تجلیل شد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار