رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس گفت: ۱۱۸ هزار دانش‌آموز استان فارس در این سازمان عضویت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محسن کلاری رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در نشست مشترک سازمان‌های دانش آموزی استان‌های فارس، خراسان رضوی و گلستان با اشاره به اینکه فارس پیشتاز و فعال کشور در این زمینه است، بیان کرد: خروجی دستگاه تعلیم و تربیت باید با ساز و کار نظام اسلامی ایرانی همخوانی داشته باشد.

او، تصریح کرد: چه بخواهیم چه نخواهیم خروجی دستگاه تعلیم و تربیت ما خروجی قابل قبولی نیست، بنابراین باید به دنبال تغییراتی باشیم که این خروجی با سازو کار یک نظام اسلامی، ایرانی هم خوانی داشته باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس با تاکید بر اینکه یک نگاه دقیق ماموریتی در سازمان دانش آموزی نیاز است تا از جلوه ظاهری ماموریت‌ها به سمت کار‌های بنیانی رفت، ادامه داد: تصمیم سازان ما باید با درک شرایط موجود به راهکاری علمی دست یازند و یک جایگاه منطقی برای سازمان دانش آموزی در جهت ماموریت‌های مهم تربیتی قائل شوند.

کلاری افزود: باید تلاش شود، تا در کنار والدین امر مهم تعلیم و تربیت را به سرانجام برسد و در این راه سازمان دانش آموزی با تمام کاستی‌ها همه تلاش خود را به کار بسته است.

همچنین مالک اشرفی معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز اظهار کرد: از گذشته تا به حال گفته شده که تربیت اجتماعی کار سازمان دانش آموزی است، اما در عمل دست این سازمان برای این امر باز نبوده است.

او، با بیان اینکه سازمان دانش آموزی نیازمند توجهی از جنس خود است، اضافه کرد: روند انتخاب افراد در این سازمان باید به گونه‌ای باشد که زمینه آشنایی از قبل فراهم شده باشد نه اینکه سلیقه‌ای عمل شود.

مالک اشرفی با تاکید بر نگاه تشکیلاتی در سازمان دانش آموزی گفت: در این سازمان آموزش در اولویت است و نباید تنها به دنبال بالا بردن آمار ثبت نام بود بلکه باید به گونه‌ای رفتار کرد که افراد همیشه به تشکیلات وفادار بمانند.

او، تصریح کرد: به سرانجام رساندن کار‌ها در سازمان دانش آموزی نیازمند همراهی دیگر معاونت‌ها به خصوص معاونت پرورشی است ضمن اینکه باور کار نیز در سازمان باید وجود داشته باشد.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: نباید به سازمان دانش آموزی به شکل یک بنگاه اقتصادی نگاه کرد و اگر بودجه کافی در اختیار آن قرار گیرد نیازی به کار اقتصادی نیست.

مالک اشرفی گفت: از ابتدا نگاه ما به سازمان دانش آموزی نگاه نهاد غیر دولتی نبوده است گرچه در ظاهر به این عنوان نام برده می‌شود.

سلطانی رییس سازمان دانش آموزی استان گلستان نیز افزود: دغدغه‌های مالی همیشه وجود داشته و همین امر سازمان دانش آموزی را در تحقق اهداف تربیتی با مشکل مواجه می‌کند.

او، با اشاره به تجربه موفق استان فارس در بحث سرویس مدارس بیان کرد: در خصوص موضوع سرویس مدارس قصد الگو برداری از استان فارس را داشتیم که به دلایلی موفق به این کار نشدیم.

همچنین یونسی رییس سازمان دانش آموزی خراسان رضوی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سازمان دانش آموزی کار اقتصادی نکند، باید در بحث بوفه، سرویس و پوشاک نظارت کافی از سوی آموزش و پرورش انجام شود.

گفتنی است، در این نشست موضوع‌های مختلف و مرتبط با سازمان دانش‌آموز با هدف تبادل تجربه استان‌های فارس، خراسان رضوی و گلستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار