رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق گفت: پنجمین ماه بازار صنایع دستی و هنر‌های فاخر شهرستان بافق در میدان خان این شهرستان برگزار می‌شود.

لیلی رنجبر، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بافق در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، گفت: پنجمین ماه بازار صنایع دستی و هنر‌های فاخر شهرستان بافق پنجشنبه ۱۲ دی ماه امسال در میدان تاریخی خان این شهرستان برگزار می‌شود.

او پته دوزی، حصیر بافی، مس، مینای مس، سفال و سرامیک، چلنگری و غیره از جمله صنایع دستی شهرستان بافق برشمرد و افزود: در این بازارچه ۱۳غرفه  صنایع دستی مستقر خواهند شد.

رنجبر با بیان اینکه ماه بازار صنایع دستی جای خود را به خوبی در بین جامعه محلی باز کرده است، ادامه داد: ایجاد حس رقابت، تقویت روحیه خودباوری در بین بانوان هنرمند، افزایش اعتماد به نفس بین هنرمندان و ایجاد زمینه مناسب برای فروش محصولات صنایع دستی و معرفی آن به جامعه شهری از اهداف برگزاری بازارچه صنایع دستی بافق است.

رئیس میراث فرهنگی شهرستان بافق با اشاره به اینکه حصیر بافی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، اظهار داشت: اصلی‌ترین هنر مردم بافق از گذشته تا کنون حصیر بافی بوده و اقتصاد صنایع دستی این شهرستان نیز بر پایه محصولات حصیری استوار است.

رنجبر تصریح کرد:علاقه مندان می‌توانند ضمن بازدید از نمایشگاه مذکور در ساعت اداری به صورت رایگان از موزه وحشی بافقی بازدید کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.